Farvevalg ?

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Farvevalg ?

• Dette emne har 62 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1159 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Har nu roddet rundt…

Kan ikke finde nogle måder at få pixel værdier frem i deepskystacker. – Men man kan jo måle i sit billede program efterfølgende.

Ved at det skal kunne lade sig gøre i Iris, så det kommer.

k_holst
      Deltager
        • Nova

Hej Michael.

Så du min mail?

max
          • Nova

Har nu haft lejlighed til at kikke lidt på Nebulosity demo og den var altså ikke specielt imponerende synes jeg.

Alene den måde man skal stakke billeder på virker noget mere kringlede end i DeepSkyStacker.

I Nebulosity skal jeg åbne en særskilt fileliste og vælge fra denne.

I DeepSkyStacker kan jeg bare dragge billederne direkte fra Digital Photo Professional.

Så skal man udvælge en stjerne som udgangspunkt. Dette virker for mig lidt

bøvlede da DeepSkyStakker selv finder ud af at aligne billederne uden at gøre dette.

Resultatet var dårligere end DeepSkyStakker og så synes jeg også den virker væsentlig langsommere end DeepSkyStacker.

Så Jeg tror jeg holder mig til DeepSkyStackeren.

Så må jeg finde ud af det med farverne på anden vis. Måske ved hjælp af Iris.

VH Max

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Max,,,, prøv at lave en simpel 5 frames rgb kombi i DSS og til svarende i NEB og se forskellen, om der er nogen.

k_holst
            Deltager
              • Nova

@Max

Taler du fransk?

Du kan prøve AudeLA http://www.audela.org/english_audela.php?langue=english Den skulle være rimeligt stærk. Men dokumentationen er kun på franskDead

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Jeps Kim – har set den.

max
                  • Nova

Har her forsøgt at lave to billeder stakket med henholdsvis DSS og NEB

Begge er beskåret fra originalerne til 800×600 og lavet til JPG for at få plads til billederne hos min udbyder.

De er stakket med samme materiale (7 stk. Raw Canon format ”CR” fra mit EOS1000) og

uden videre behandling.

Det er en ikke specielt vellykket NGC7789 lavet af 4×1 min og 3×2 med min IN70ED i månelys.

Men måske der mangler noget opsætning i NEB for at få det til at virke bedre.

I øvrigt ser Audela også spændende ud men jeg er ikke god til sproget Fransk.

Med Nebulosity :

Med DeepSkyStacker:

VH. Max

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Unægtelig noget forskel..

Men Nebulosity trækker ikke i billedet, det gør DeepSkystacker. Så det skal du huske, således at baggrunden bliver udlignet – og motivet hivet lidt frem.

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

PS prøv at gemme Nebulosity’s i FIT format… Og send til mig, hvis jeg må lege med ?

max
                        • Nova

Hvordan mener du Michael, når du siger at DSS trækker i billedet ?

Skal jeg sende FIT filen som e-mail ? Den fylder jo 49 mb når jeg zipper den !

Har aldrig prøvet at sende så stor fil som vedhæftning til e-mail.

Og så er der jo streger i fordi det er en demo og jeg gemmer den som en fuld FIT.

Jeg kunne måske også bare sende dig RAW filerne så kunne du jo selv prøve.

Det kommer næsten til at fylde det samme.

VH. Max

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

MS er inde på det der, det er det samme med Maxim kontra NEB, som jeg lige ser det er NEB udgave mere ‘korrekt’og med en anelse stræk så skulle de være næsten ens’ bare med bedre baggrund.

Kunne du oploade dine RAWS/FITS til en server i ZIP/RAR så kan vi hente derfra

max
                            • Nova

Har desværre ikke noget web-hotel i nu hvor jeg kan oploade så store filer men

regner dog med at anskaffe et inden længe så jeg kan få plads til større billeder.

Dog mener jeg ikke altid det er godt med disse kæmpe billeder, hvor man skal sidde

og bruge skyde-bars i siderne af billedet for at kunne se det hele.

Hele min hjemmeside fylder ikke mere end 5 Mb totalt hvor jeg har 10 Mb til rådighed i alt.

Derfor er mine billeder aldrig større 800×600.

Men hvis nogen har plads som jeg kan låne til at overføre filerne er dette en mulighed.

NEB versionen kan muligvis gøres bedre ved efterbehandling men det kan man jo

også med DSS versionen. Testen skulle jo bare vise forskellen efter en rå stakning.

VH. Max

k_holst
                            Deltager
                              • Nova

På Windows live kan du få 50 GB lagerplads gratis – Og det er billigtWink

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

har ikke prøvet denne, men måske kan du oploade der og linke her bagefter..
                                http://www.2shared.com/

TommyF2009-08-12 17:54:16

k_holst
                                Deltager
                                  • Nova

Tak TommyAngry Nu vælter der pop up reklamer ind her!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
                                • Emnet 'Farvevalg ?' er lukket for nye svar.