Førstegangskøber….. En anelse skuffet dog… :(

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Førstegangskøber….. En anelse skuffet dog… :(

• Dette emne har 25 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 5 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 233 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

Jeg tror, det ville være meget oplysende, hvis der kunne komme en erfaren, visuel amatør og kigge det teleskop lidt efter i sømmene… Noget tyder på, at ikke alt er, som det skal være.

Jupiter, i begge okularer, skal være en lille, let aflang, rund skive, med to tydelige, mørke skybælter og månerne som små, skarpe stjerner ude til siderne. Jupiter skal selvfølgelig være større i 10mm okularet end som i 20mm okularet.

Thomas, Bornholm

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Hej kim,

Jeg tror Thomas har ret, du kunne evt komme forbi Fårup med dit udstyr, så skal jeg gerne hjælpe.

Mvh

Henrik

lindhard
        Deltager
          • Super Nova

Det må være en fætter som den her, du har købt?

Ser din også sådan ud, eller er der noget der er anderledes?

Det er nemmere at hjælpe, hvis vi kan se, hvad du har.

mvh
          Lars

in-wonder
            • Moon

Det er lige nøjagtig sådan en fætter der…😊

in-wonder
              • Moon

Henrik

Fårup, altså den Fårup mellem Randers og Hobro??? Det er jo kun 10 min herfra…😊

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

Netop 🙂

in-wonder
                  • Moon

Henrik

Det ville jeg da sætte meget stor pris på, hvis du ville tage et kig på det..

in-wonder
                    • Moon

Henrik

Jeg håber du modtager mine private beskeder. Jeg får hele tiden en fejl om at du har en fuld indbakke…😊

henrik.schneider
                    Deltager
                      • Nova

Så er der plads igen 🙂

in-wonder
                        • Moon

En rigtig stor tak til henrik for at hjælpe mig lidt med mit lille teleskop.

Nu står stjernerne pludselig helt skarpe, og jeg fik for første gang nogensinde lov lige hurtigt at se Andromeda galaksen i mit eget teleskop.
                        Rigtig lækker oplevelse. 🙂
                        Godt nok blev teleskopet lige gjort knap 600mm mindre i fokuslængde, da vi fjernede den indbyggede Barlow linse i fokuseren, men det gjorde absolut ikke noget, så længe det hele bare kommer i fokus igen…
                        Næste skridt tror jeg bliver en astronomi forening, og så må jeg se hvad fremtiden bringer, muligvist et større teleskop når tiden og pengene kommer til det. 🙂

astrojensen
                        Deltager
                          • Neutron star

Thomas, Bornholm

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'Førstegangskøber….. En anelse skuffet dog… :(' er lukket for nye svar.