Første 'rigtige' astrobillede med det nye udstyr

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Første 'rigtige' astrobillede med det nye udstyr

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 1 måned siden af tommyf. This post has been viewed 47 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Hejsa
      Så kom min nye Celestron Vx og SW 150mm newton endelig rigtigt i gang,har efterhånden fået det meste til at spille, mangler stadig lige at få 2 star align til at være lidt mere samarbejdsvillig og derfor også polalign, det har jeg ikke fået til at funke helt endnu, mest grundet min bette udsigt til stjerner her på altanen, tror nu fint udstyret ville gøre det flot med en åben himmel.
      Trods en MEGET fast DEC aksel, guider den nu fint, også uden polalign som i kan se på billedet, ikke så ringe, det er Canon 1000D og QHY guider på en hjemmefikset guidescope.
      Jer er positivt overrasket over resultatet taget området i betragtning, Nebulosity 3 til stackning og V1 til optagelse(fik startet den forkerte version)
      Bare stack og simpel digital development, ikke andet behandling.

Om den er for mørk??? det er op til jer at bedømme 🙂

Full size..
      http://1drv.ms/1yEeQyL

Nu bare FEDT at være i gang igen Ying%20Yang

TommyF2015-01-19 19:53:53

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Herlig altanskud der er jo ikke meget at komme efter. Stjernerne er måske en anelse blå, men ellers runde stjerner og fin fokus

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Ja, det med farverne er ikke så let :-)))))

PS, Admin må gerne flytte denne post til rette hylde, ups 🙂

erikgu
          Deltager
            • Nova

Flott bilde både farger og detaljer, Gratulere!

Erik G

Erik G

proshot
            Deltager
              • Giant

Sådan Tommy 🙂

Den er blevet rigtig god.

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Hej Tommy

Dit udstyr performer fint ser det ud til

Der kan godt justeres lidt på farvebalancen. Jeg har prøvet at skrue

lidt op for den røde, og det er lige det der mangler synes jeg.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Takker alle,, yes, det er bedre, prøvede også i Element at nedtone den blå, men kunne ikke find RGB slider i den, alle mulige andre farve korrektioner var der, men ikke RGB…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Første 'rigtige' astrobillede med det nye udstyr' er lukket for nye svar.