Første gang

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Første gang

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 2 måneder siden af joergen. This post has been viewed 82 timesk. This post has been viewed 82 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

palle
      • Planet

Jeg har jo købt en skywalker 150 her for et par uger siden 🙂

Jeg har flere aftener været ude, selv om vejret ikke har været super – og jeg har før skrevet om at jeg havde lidt bøvl med at få goto funktionen til at virke perfekt.

Men i aften lykkedes det sgu !!! 🙂 Hold kæft det var fedt at indtaste et objekt på tastaturet, og så se at kikkerten ramte objektet som det skulle..

Nå, men mit spørgsmål er nu – hvor meget kan man egentlig forvente at se med sådan en kikkert.

Ind til nu har jeg haft mest fornøjelse af Jupiter, og i aften så jeg også Andromeda galaxen som en tåget klat.
      Men hvad er der ellers. Her på siden bliver også oploadet flotte farverige fotos – kan man overhoved se dem – eller kan de kun ses når man tager fotos og stacker dem ?

vh Palle

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Tillykke med det nye teleskop. Du må ikke forvente at galakser og andre deepsky objekter ser ud som på billeder. Astrofotos er som regel eksponert i mange minutter eller flere timer, nogle gange sågar døgn, mens dit øje har en eksponeringstid på 1/10 sekund eller deromkring. Derfor vil det visuelle indtryk altid være meget anderledes end fotos.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

det er derfor at nogle af os har hang til store teleskoper,jo større teleskop jo tydeligere en klat LOL

stjernehobe er altid godt at kikke på m45 =syvstjernen osv.
        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Første gang' er lukket for nye svar.