Takker, men jeg har altså ikke opdaget noget.
Jeg var vist den første der kunne bekræfte opdagelsen, da nedslags- området kom rundt for anden gang.
Efter opdagelsen var pletten forsvundet om bag Jupiter grundet den rotation og derfor kom der masser af opfordringer til at lave observationer fra Europa, der kunne bekræfte opdagelsen.
Det er denne bekræftelse jeg åbenbart ramte plet med. Jeg har fået en del henvendelser vedr. dette fra blade, BBC Sky At Night, space.com m.fl. Så nogen må have læst min besked mandag morgen omkring kl. 03.00 hvor jeg skriver, observation confirmed, og nogle minutter senere da foto serie nummer 2 bliver uploadet fra Tvis. De fotos har mange spurgt på, da de jo er de næste fotos der dukker op efter Wesleys.
Måske er det bekræftelsen og den gode historie der tæller. Første observation er lavet i meget skyet vejr og let fin regn, visuelt, straks derefter med DMK kameraet under de værste forhold overhovedet. Fra midnat og 4 timer frem fik jeg ikke mange minutters klart vejr.
Ud over Anthony’s fantastiske fotos er der 2 fotos taget af Japanere på første rotation og nummer 4 er mine fotos fra anden rotation. (Japanerne anede ikke hvad de havde fotograferet før en dags tid senere.)