› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Første forsøg
- Dette emne har 29 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 279 times
-
ForfatterIndlæg
-
30. september 2009 kl. 00:04 #22850
alshockDeltager- Planet
Her er mit første forsøg med ccd.
9 stk 20 sec af m13Jeg har kun lige fratrukket darks.30. september 2009 kl. 00:06 #22851
tommyfDeltager- Neutron star
Så er du godt på vej, lidt bedre fokus og den er hjemme.
30. september 2009 kl. 00:19 #22853
alshockDeltager- Planet
Mange tak
Ja det skaljeg lige arbejde lidt mere på.Der er en del lette skyer der driller.Nu skal jeg bare ha autoguide til at køre.30. september 2009 kl. 06:30 #22855
michael.bertelsenDeltager- Nova
Fint første forsøg
fokus kan godt være svær i starten – og såmænd til tider også senere, men du vil opleve, at du får mere styr på det hele for hver gang du er ude.
MvhMichael30. september 2009 kl. 07:56 #22857
mejerDeltager- Super Nova
Fedt at se, at mit gamle ccd endelig bliver brugt til noget fornuftit, i stedet for at ligge hjemme i skuffen.
Mejer
30. september 2009 kl. 08:11 #22860
mstauningDeltager- Black Hole
Den er da fin – faktisk rigtigt god for et første forsøg.
Som de andre siger, træn lidt på at fokusere bedre. Men prøv at læse lidt om billede behandling. Der er meget mere data i det billede der.30. september 2009 kl. 09:17 #22869
alshockDeltager- Planet
Takker for alle kommentare
.
Ja det er lidt svært at opnå god focus, men det skal nu nok komme.Hvad gør i andre egenligt for at få det bedste focus.Jeg har prøvet at focusere så godt jeg kunne på en klar stjerne og så gå tilbage til m13.Mht. til billedbehandling er jeg ikke så skrap til det endnu.Der er vist en del jeg skal lære først.Råd nodtages geren.
Glemte at sige det er taget igennen en C8-N på en CG5 Advanced.Jeg fandt faktisk ud af i går at hvis man giver sig lidt tid til at opstille monteringen ordenligtkan jeg faktisk tager lidt over 60 sekunder unguided.Hvis nogen har lyst til at vise hvad de kan få ud af de raw’s jeg har,lægger jeg dem gerne op på nettet.30. september 2009 kl. 09:57 #22874
Du starter med at lave en maske, enten en hartman eller bedre endnu en bartinlow.
Så skal du justere på farven, så baggrunden er sort i den blålige ende af skalaen så skulle M13 gerne blive mindre blå, og få flere af dens farver frem.Jeg vil da meget gerne lege med dem, og beskrive hvad jeg har gjort.30. september 2009 kl. 18:41 #22904
alshockDeltager- Planet
Hej Stauning.
Det ville jeg være rigtig glad for.Jeg kan sikkert lære meget af det.Der er raw af m13 og darks.Jeg har også nogle af m57.Dem prøver jeg at lægge op senere i aften.Jeg er ikke helt sikker jeg ved hvad du mener med det medFarven på baggrund.Er det under billedbehandlingen eller ?Mvh.Henrik30. september 2009 kl. 19:32 #22913
alshockDeltager- Planet
30. september 2009 kl. 19:43 #22917
alshockDeltager- Planet
Klik på linket.
I højre side af skærmen er der en knap med “download”Indtast detsom står over knappen og tryk enter.Så kommer en ny side hvor man lige skal vente lidt.Ved godt det er lidt besværligt, men havde ikke lige andre steder at gøre det.30. september 2009 kl. 22:53 #22963
tommyfDeltager- Neutron star
Jeg for en kraftig lyscirkel som skal udlignes, men det kan jeg ikke helt, eller bare tæt på, men her er dine data fra min hånd, men behandlings hajerne…kan gører det meget bedre.
1. oktober 2009 kl. 10:35 #22993
outlookDeltager- Super Nova
Fedt nok, TommyF. Det er næsten som vi så den i 18″eren under MAF Starparty!!
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting1. oktober 2009 kl. 11:09 #22997
alshockDeltager- Planet
Hej Tommy.
Jeg skal da love for du har fået noget mere hevet ud af det end jeg fik.Det ser godt ud. Der er åbenbart mange flere data i de optagelser.Jeg kan ikke se den lyscirkel du snakker om.Men det kommer ikke fra dug på hverken spejle eller cd.Men det ser godt ud1. oktober 2009 kl. 13:46 #23019
Her en hurtig fra mig, farverne passer ikke da jeg sidder på en PC som har programmer jeg ikke kender:
Skal nok lave en beskrivelse når jeg for lavet en udgave, som er god. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Første forsøg' er lukket for nye svar.