Første dataserie med SQM-LU-DL

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Første dataserie med SQM-LU-DL

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 688 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

tom.a
    Deltager
      • Super Giant

Så lykkes det at få den første dataserie med klart vejr i hus med mit nye SQM-LU-DL. SQM-LU-DL er en SQM med linse, USB-forbindelse og datalogger, så en avanceret udgange af de håndholdte SQM-L nogle af os allerede kender.

SQM-LU-DL’en kan jeg sætte til at tage målinger hvor mørk nattehimlen er, med alt fra 1 sekund til 1 time mellemrum. Og, hvis jeg kan lade være med at pille ved den, kan den stå og logge data i 2-3 måneder af gangen.

Det giver mulighed for nogle interessante målinger Smile

Her er den første serie fra natten til i dag (d. 14. oktober). Serien har jeg lavet til kurve i Excel og derefter en tur i Paint for at få tilføjet nogle kommentar på hvad I ser.

Tom A2013-10-14 22:25:15

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
      Min blog http://grib-stjernerne.dk/

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Hej Tom,

Hvor har du købt det instrument?

Jeg finder det hos leverandøren i Canada og så også i en shop i UK, men findes der en DK forhandler?

tom.a
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har købt instrumentet her:

Med instrumentet købte jeg også det beskyttelsesrør som de tilbyder til 39 Euro. Beskyttelsesrøret er godt, men måske lidt dyr, hvis du kan finde ud af at slå nogle brædder sammen og lime et vindue på øverst Smile

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
          Min blog http://grib-stjernerne.dk/

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Hmm, skulle måske få mig en Lan udgave…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Første dataserie med SQM-LU-DL' er lukket for nye svar.