Færdig?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Færdig?

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 10 måneder siden af stubbe. This post has been viewed 40 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

astrojakob
    Deltager
      • Asteroid

Først og fremmest vil jeg lige undskylde at jeg ikke har svaret tilbage på alle de hjælpsomme mennesker der har skrevet til mig. Jeg har ikke haft tid eller overskud til at kikke herind på grund af nogle eksamener.

Men til sagen. Spørgsmålet er egentlig bare om dette teleskop er den bedste muglighed.
      Efter de fleste og flere oplysninger på nettet skal jeg nok have et linseteleskop. Thomas foreslog dette teleskop og jeg er, selvom jeg langt fra ved ligeså meget som han, enig med at det er det bedste gæt.

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p802_Skywatcher-Evostar-90-on-EQ-2-Refractor-telescope-on-parallactic-mount.html

Undskyld men jeg har egentlig ikke brug for flere svar end om det faktisk kan se planeter eller om det bare er mere af det bras der er så meget af inden for teleskop-verdenen.

Anonym
        • Nova

Hvis du vil have et teleskop med lille åbning, så køb et som også har lille længde. Så er det lettere at have med på tur og bliver brugt mere. Jeg ville aldrig købe det du forslår.

stubbe
        Deltager
          • Main Sequence

AstroJakob wrote: […]

Undskyld men jeg har egentlig ikke brug for flere svar end om det faktisk kan se planeter eller om det bare er mere af det bras der er så meget af inden for teleskop-verdenen.

Teleskopet kan bruges til at se på planeter. Teleskopet er ikke noget bras.

Jeg har selv benyttet den nævnte refraktors “storebror”, en 102mm f/10. Den var dog af mærket Celestron, men produceret på samme kinesiske fabrik (Synta) som Sky-Watchers produkter. Jeg var godt tilfreds og det tror jeg også du bliver.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Færdig?' er lukket for nye svar.