Events i danmark?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Events i danmark?

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år siden af j. This post has been viewed 33 timesnielsen88. This post has been viewed 33 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

j.nielsen88
      • Asteroid

Hej jeg er helt ny inden for Astro verdenen. Ville høre om der bliver afholdt nogle events, hvor man kan komme og prøve og se, høre og ikke mindst prøve hvad det vil sige at lave visuel observationer af nattehimmelen :).

Venlig Hilsen Jonathan

Helst i Fredericia, Vejle, kolding og/eller vest-fyn området

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Hej J,

Ja det gør der.
        Der findes flere tilbud.
        Først og fremmes er der astronomi foreningerne, og her er du heldig at bo nær en af de meget aktive i Danmark !
        I foreningerne kan du mødes med andre amatør astronomer, som altid er meget glade for at fortælle og vise frem.
        Du kan besøge deres hjemme observatorier og prøve udstyr. Ofte kan du også låne udstyr.

Derudover afholdes der en håndfuld træf henover året, hvor de 2 største nok er MAF Starparty i Kompedal mellem Karup og Silkeborg. Og så Stevnstræffet på ja Stevns syd for København.
        Og der er også Avnøtræffet syd for Vordingborg.
        Der kommer også nogle private træf af og til. Allesammen annonceres her på dette site, så kik under “Astrotræf og klubsnak” sektionen.

Så er der nogle tilbud fra bla. Rundetårn og Planetariet i København, der er Observatoriet i Århus og der er også et observatorie med offentligt adgang i Jels (tror jeg det er).

Jeg vil anbefale dig, at starte med at mødes med den lokale astroforening.
        Du kan helt sikkert få lov til at deltage i et par møder før du melder dig ind.
        Ellers er medlemskontingentet typisk meget rimeligt, nogle få hundrede kr om året typisk.

Til slut vil jeg sige VELKOMMEN !!

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Her er et link til din lokale forening >
          http://www.astronomisk.dk/?Astronomisk_Guide:Astronomiske_foreninger:Amat%F8r-Astronomisk_Forening%2C_Kolding

I menuen til venstre kan du se nogle af de andre foreninger rundt om i landet.

Nicolaj
          Deltager
            • Giant

… og her er et link til Kompedal Starparty 2014: http://www.starparty.dk

Mvh

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

Anonym
              • Super Nova

Helt korrekt som Lars og Nikolaj skriver.

Du skal til enhver tid være velkommen som medlem hos os i: http://www.aaf.dk

Jeg beskæftiger mig med astrofoto i foreningen, men vi har alle mulige andre tilbud også – og så kan du som medlem gratis låne et lille dobsonteleskop til at starte med!

Mvh.

j.nielsen88
                • Asteroid

Mange tak for svarene, lyder rigtig godt 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Events i danmark?' er lukket for nye svar.