Et test skud

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Et test skud

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 133 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Smider lige billederne her, tror de gik i sort i den anden tråd :-))))

NGC1977 fra Altanen, kun sølle L 12x100sek og rgb 8x100sek

Første forsøg på at EQmod’s Nstar virkede……..

Først mit Observatorium i Brøndby, læg især mærke til hvor afsides det ligger, ingen falsk lys, heller ikke af de vejbump når bilerne kører over som minder mest om de flaklys der blev brugt under krigen…

og så til Nstars GOTO test,,, NGC1977

Ikke det kønneste, men det var jo også en teknik test, så alt i alt mere end ok..

TommyF2009-03-24 16:49:24

wieben
      Deltager
        • Nova

Hey Tommy,

Det ser da meget lovende ud. Det ser ud til at din opstilling begynder at spille.
        Håber ikke at det ender med at du ikke kan lokkes med til Maglesø….argh nej, der er jo også objekter du ikke kan knipse fra altanen Wink

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Yeps, altanen er på vej til nedlukning, det er kun dueligt til test, men nu er det tæt på at være køreklart, og så bliver det Maglesø eller Kroppedal på arbejdsaftener.

Regulus er lige hvad jeg kan snuppe, alt derover er no no…

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

2. Dags test af EQmod,det kører bare perfek, skal bare have lært dens PE og polealign.

Tog 10x200sek af M66, dog havde jeg flytte mounten den forkerte vej,
            væk fra cel.polen så min guide blev forringet, hvad der kan ses på
            stjernerne.

Tror min udrustning er tæt på at være klar, måske lige lidt PEC oven i, men det er der jo for og imod….

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Og så lige en der viser lysforureningen her i området.
              Og let område der ikke var helt rent på glaset, er nu renset.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

De er da ikke dumme Tommy.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Næ, det er de da ikke, men det bliver godt når jeg er klar til Maglesø,
                  har lige lavet ledninger 12v DC til XLR, så er der en boks på mounten
                  der fodrer alt over EQ hovedet.

Og EQmod Nstar er jo på plads nu, sååååå

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Opfølgning på min test af EQmod og NStar.

Har nu næsten helt check på rutinerne og vil da lige poste et positions foto der viser præstionen efter Nstar med 3 stjerner, dvs ingen normal 1-2- eller 3 star alignment..

MS regnede på det, og jeg var 3′ 43″, altså under 4 bue min. Det er med min 120mm ED refractor og Atik16Hr.

Med Nstar og sidste justering bruger man ikke meget tid og fin justeringen sker jo via joypad og derfor let at styre, EQmod er altså ret fedt, skal bare lige have styr på PEC i den forbindelse.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Et test skud' er lukket for nye svar.