Et par mellemtider igen igen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Et par mellemtider igen igen

• Dette emne har 22 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 178 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Her er et par mellemtider på de 3 projekter jeg er igang med for tiden.

jacobb
        • Nova

jacobb
          • Nova

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Thumbs%20Up Dejlige billeder. Især 2175 er allerede fin, farverne er også klare og flotte på 2-171.

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Det ser rigtigt flot ud Jacob.

Hvilke exponeringstider og f-forhold arbejder du med ?

Jesper G.

wieben
              Deltager
                • Nova

Hej Jacob,

Flotte mellemtider. Første og sidste ligner mere færdige billeder. Endnu et godt eksempel hvad der er muligt fra byen med smalbånd.

jacobb
                  • Nova

Hejsa og tak for jeres svar.

SH2-171 :36x5min SII, 104x5min Ha og 18x5min OIII. Mangler ca 3t SII og 5t OIII + måske lidt mere Ha

NGC 2175 :2x10min Ha. Mangler det hele Smile ca 20t i alt

NGC 6820 :54x10min Ha. Mangler 6-8t SII, 1-5t Ha og 6-8t OIII.

Der er alle 3 taget med min Takahashi FSQ-85 ved f/5.3

Håber på lidt mere klart vejr….

Mvh

Jacob

Jacobb2009-10-16 10:44:01

tomvictor
                  Deltager
                    • Giant

Ser bra ut dette Jacob, skal bli artig å se de ferdige bildene.

Fornax Ligthtrack II
                    Tokina AT-X 300mm f 2.8
                    Canon 600D Baader

jesperg
                    Deltager
                      • Super Nova

Det bliver spændende at se resultatet, når du bliver tilfreds, det må blive godt Thumbs%20Up
                      Bruger du kun én exponeringstid til hvert billede ? (5 eller 10 min.)

Jesper G.

hoest
                      Deltager
                        • Nova

Jacob kan du så se at komme i gang jeg glæder mig til at se det færdige resultat

jacobb
                          • Nova

Hej venner

Tak for jeres meget pæne ord om mine ufærdige billeder.Thumbs%20Up

Ja jeg bruger som regel samme subeksponeringstid, men man kunne godt bruge 10min subs til OIII og SII og 5min subs til Ha feks.

Ja ja Henning, kan du ikke lige stille dig ud i din have og blæse alle de skyer væk, så jeg kan komme videre Wink Men der skal nok blæses til, Jesper S har jo gjort sit til at vi får dårligt vejr de næste par måneder (meget lækker kikkert han har fået btw)

Mvh

Jacob

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Hov Jacob, jeg havde da klart vejr de to første nætter med den ny så vejrguderne må have overset TV’en. LOL. Fabelagtige mellemtider du viser – glæder mig til fortsættelsen.

jacobb
                              • Nova

Hejsa Jesper

Nå ja, men du får altså skylden alligevel for de seneste dages vejr! Wink

Hvordan ser det så ud med det nye teleskop? Har du lidt billeder du har lyst at dele?

Mvh

Jacob

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Hej Jacob,

OK så tager jeg skylden LOL. I aften var det også me9ngen det skulle blive godt, men de har vist ombestemt sig.

Det ser rigtig godt ud med det nye teleskop. Virkelig lækkert kram, og ydelsen helt i top, optisk og mekanisk.

Her er en tidlig M33 firstlight-mellemtid, som skal tages med forbehold for at det blæste for meget den første nat, og blev skyet den næste. Der skal mindst dobbelt så meget tid, og et h-alpha lag til brinttågerne i armene.

jacobb
                                  • Nova

Hej Jesper

Jeg er glad for at du påtager dig skylden! Det er altid godt at have nogen at skyde skylden på Wink

Det lover fand… godt med dit nye teleskop, glæder mig meget til at følge dine billeder med det.

Jeg selv fortsætter lidt endnu med mit noget beskedne udstyr, men jeg hygger mig nu godt med det.

Mvh

Jacob
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
                                • Emnet 'Et par mellemtider igen igen' er lukket for nye svar.