Et nyt brugt kamera i Egeskov.

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Et nyt brugt kamera i Egeskov.

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 5 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 677 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hejsa.

Som jeg skrev for noget tid siden, så eftersøgte jeg et ekstra CCD kamera til fotometribrug, gerne et Atik 314 eller Starlight Xpress H9. De to kameraer bruger samme CCD, en Sony ICX 285.
      Jeg fik nogle tilbud som jeg svarede på, men der skete ikke rigtigt noget.

Jeg kiggede også på den engelske Astro Buy Sell, og der fandt jeg et SXV-H9 til salg for 330 pund. Jeg skrev til sælgeren, og vupti, så kom der en lille kasse med dette i:

Kameraet er testet og fungerer fint. Softwaren kører fint på Windows 10, og det kan styres både med Starlight software og Astroart..

mvh
      Jens

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Tillykke med det Jens 🙂 – og prisen er da ganske fornuftig.
        Vi har jo også den model, og vi er stadig glade for det, da det bl.a. bliver brugt til vores M-1-projekt.

Jeg kan oplyse, at H9 godt kan dugge på ydersiden af det optiske vindue, så det er en god ide at have en hårtørrer parat.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.