Et lille kig i krystalkuglen hos Skywatcher

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Et lille kig i krystalkuglen hos Skywatcher

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 243 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

henrik
    Deltager
      • Nova

Hej

Lige et par tips om et par spændende nyheder fra Skywatcher til efteråret.

100mm f/5 femlinset ED

den tegner til at skulle gå efter samme segment som Takahashi FSQ og televues Imaging serier, men nok en del billigere

Carbon Fiber Newton 200mm f/4 med Crayford og 1:10

GoTo Dobsons Flextube dobsonerne kommer nu endelig med Synscan GoTo

De kommer i 200, 250, 300 og 350mm. De har optiske dekodere så man også selv kan trække den rundt og lade GoTo’en klare det sidste stykke. Men bemærk at der altså også er en 14″ GoTo dobson

Ny håndkontrol?

De har også lavet en ny PDA-lignende håndkontrol med GPS og stjerneprogram. Den kan dermed det samme som Celestron Skyscout, men kan også bruges til at styre kikkerten. Om den er ment som en Skyscout konkurrent eller Synscan håndkontrollens afløser fremgår dog ikke helt klart

Dual speed på alle crayfords

Som noget nyt kommer Explorer250 og 300 nu med Dual speed fokusering, ligesom DS-PRO ED’erne. Man kan også vælge Explorer 150 (bill) og 200mm med Dualspeed.

Det er en ret god Crayford de laver nu: Bedre end TS’s faktisk, på nær at den kun har en tension skrue som også fungerer som lås (Men den låser nu også godt så det er ikke så skidt endda)

Mvh Henrik

max
        • Nova

Det lover rigtigt godt Henrik Thumbs%20Up

Du må endelig oplyse når du ved mere om data, ca. priser og leveringstider.

Vh. Max

mikael_joe
        Deltager
          • Super Nova

Nogle spændende nyheder.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Carbon Fiber Newton 200mm f/4 med Crayford og 1:10
            Måske lige noget for en fattig mand som mig 🙂

Anonym
              • Nova

lehmann
                • Super Giant

TommyF wrote: Carbon Fiber Newton 200mm f/4 med Crayford og 1:10
                Måske lige noget for en fattig mand som mig 🙂

Ja den er jeg også interesseret i. Den vil passe fint på lxd75 montering tror jeg.

henrik
                Deltager
                  • Nova

Den primære forskel på Skywatchers CF og GSO’en er nok vægten og den termiske stabilitet.

GSO’en har nok en lidt bedr optisk kvalitet, men forskellen fra “min 1/4” (SW) til op til “op til 1/6” (GSO) er nok ikke så stor.

Mvh Henrik

Anonym
                    • Nova

Den 100mm EDer ser spændende ud. Mon de også kommer med en “lille-bror” som denne:

Så havde man måske råd til den… 🙂
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Et lille kig i krystalkuglen hos Skywatcher' er lukket for nye svar.