ET GODT RÅD!!

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? ET GODT RÅD!!

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mikael_joe. This post has been viewed 247 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

karsten
      • Main Sequence
      HEj alle!!

Jeg er blevet tilbudt at købe en etx 125 PE med kuffert og 3 standard okularer gennem en bekendt for 4000 kroner.. Er lidt i tvivl om jeg skal slå til.. Er det ikke en ok pris? den er 2 år gammel…?

holm
      Deltager
        • Super Giant

Karsten, er det ikke noget med at hvis du er i tvivl, så byd noget mindre

karsten
          • Main Sequence

Hæ!!! har prøvet, men han vil ikke længere nedOuch

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Følger der stativet med? – Det vil jeg tro, at der gør.
            Er det med Autostar #497 eller EC håndkontrollen ?

En ETX125 + autostar #497 håndkontrol for 4000 kr er billigt !!!!
            Forudsat selvfølgelig, at udstyret ikke er i stykker…

Du skal mere tænke på, HVAD du vil bruge teleskopet til.

En ETX125 er fremragende (har en selv), men egner sig ikke til alle observationer.
            ETX125 er super-duper til planeter, dobbeltstjerner og Månen, men ikke så god til galakser og svage tåger.
            Astro-foto er svær med ETX125’eren pga. spinkelt stativ og slør i gearene – men fungerer helt fint til web-cam optagelser af Månen og planeterne.

My 2 cents Geek

karsten
              • Main Sequence

Jeg går ud fra det er # 497 håndkontrol og det er med stativ… Jeg har nu etx 70.. Er der en verden til forskel på den og 125 eren… Syntes faktisk selv det lyder rimeligt billigt..

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Syntes også at dens brug er ret begrænset, tror jeg ville overveje noget andet. men

billigt er det hvis den er i orden.

karsten
                  • Main Sequence

Tak for jeres råd..

Tænker stadig over det… Som sagt har jeg nu en etx 70 som egentlig virker ok (prisen taget i betragtning)Smile Overvejer stadig om det ikke er en billig/fornuftig løsning for mig at “komme videre på”.. Har i weekendens løb læst en del om 125 ´eren og er blevet en del klogere omkring dens begrænsninger mht. astrofoto, svage stjernetåger osv….. HMMM.. Skal, skal ikke………Wacko

mikael_joe
                  Deltager
                    • Super Nova

Du kan jo altid sælge den igen hvis du vælger at købe den men ikke passer ind til det du gerne vil observere. For 4k pris kan man sagtens sælge den igen uden det store tab eller måske lidt profit vil jeg tro.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'ET GODT RÅD!!' er lukket for nye svar.