Esbjerg/ Hjælp søges

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Esbjerg/ Hjælp søges

• Dette emne har 13 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af dengrimmenoegnedreng. This post has been viewed 119 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

dengrimmenoegnedreng
      • Asteroid

Hej!

Jeg er en håbløs amatør, der gennem en årrække har haft et teleskop stående, uden at bruge det. Jeg har netop fundet det frem igen, og har ved hjælp af brugsanvisningen fået den nogenlunde indstillet. Men jeg synes ikke, det er spor skarpt, når jeg ser gennem okularet, selvom jeg justerer frem og tilbage. Mon der er nogen her i Esbjerg, der er skrappe til den slags, og måske vil mødes en aften, og vise mig, hvad man gør? Er der måske en astronomiforening? Jeg har skrevet flere gange til en forening ude i Marbæk, men de svarer aldrig.

Mvh Carsten

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Hej Carsten

Et par spørgsmål: Hvilket teleskop snakker vi om? og hvilke okularer? Har du prøvet det i dagslys på fjerne objekter?

Hilsen Claus

Anonym
          • Super Nova

Hej Claus.

Mig bekendt er der ingen astronomiforening i Esbjergområdet. Du må tage til Kolding, hvor vi i
          til gengæld kan love dig al den hjælp og lærdom, du kunne tænke dig. Samtidig har vi det bragende hyggeligt, og vi har medlemmer, som kommer trofast til vores arrangementer, så langt væk fra som Nordborg, Flensborg, Randers, Sydfyn, Aulum, Horsens og Varde/Esbjerg. Det må da være fordi at vores hyggelige selskab, er stærkt vanedannende!
          Herudover kan vi tilbyde udlån af kikkerter, indkøbsrabatter, astrofotokursus, observation og foredrag!
          Claus prøv lige at finde min tråd, angående vores arrangement på torsdag, hvor vi holder teknikaften med adgang for alle. Her har du samtidig mulighed for at få et gratis medlemskontingent!
          Mvh.

dengrimmenoegnedreng
            • Asteroid

Hej Claus,