Erfaringer med GSO?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Erfaringer med GSO?

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 7 måneder siden af Jannick Petersson. This post has been viewed 37 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

juel
    Deltager
      • Moon

Er der nogen som her erfaringer med GSO teleskoper?

Jeg overvejder om ikke det er på tide, at jeg lader min gamle 130mm newton få lidt velfortjent hvile, og anskaffer mig en 200mm. Men budgettet rækker ikke til det vilde. Så derfor kunne det være super, hvis nogen kan sige noget om kvaliteten af GSO newtons.

Eks:

http://www.kikkert-teleskophuset.dk/product/gso-200mm-f5-newton-1445/

Den skal bruges både visuelt og med dslr. Skulle jeg i så fald vælge f/5 eller f/4?

Eller burde jeg punge ud til en Sky-Watcher explorer/quattro eller lignende?

Jannick Petersson
      Deltager
        • Main Sequence

Jeg har et par stykker fuldstændig magen til, båden 8 og 10 tommer. De fungerer begge to upåklageligt. Den af dem jeg jeg har haft det bedst med er 8 tommeren som jeg købte brugt her på forum. Godt nok har den et TS logo på men den er nem at kollimere – og udtrækket er præcist og lige, modsat 10 tommeren som jeg købte med et andet logo på i Danmark… Bestemmer du dig for at købe den, så tjek den hurtigst muligt for fejl og skavanker selvom forhandleren lover at have tjekket den inden salg.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'Erfaringer med GSO?' er lukket for nye svar.