Erfaringer med ASA DDM60 montering

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Erfaringer med ASA DDM60 montering

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af xplode. This post has been viewed 189 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

johnc
    Deltager
      • Moon

Hej.

Er der nogen som har erfaringer med ASA DDM60 monteringen fra Astrosysteme, som de kunne tænke sig at dele med mig?

John

xplode
      Deltager
        • Nova

Ingen personlige erfaringer, men har gjort litt research, monteringene er veldig gode, men en må være veldig nøye med balansering, har sett bilder av folk som fester mynter til teleskopet for å få god nok balanse

Om det er nødvendig att det er så god balanse vet jeg derimot ikke.

Jeg valgte å styre unna å gikk for 10 Micron istedet.

johnc
        Deltager
          • Moon

Hej Ole

Er du glad for dit valg?

Hvordan er trackingen på den?

Mvh. John

xplode
          Deltager
            • Nova

Veldig fornøyd

En stor fordel med 10 Micron er håndkontrolleren som har mye hjelp i forhold til aligning, balansering og modellering.

En model kan lages fra håndkontrolleren så i teorien kan en kjøre uguidet med f. eks DSLR helt ut PC.

Du kan se en presentasjon på 10 Micron her: https://www.youtube.com/watch?v=WfkQnZTFXzo

Skal du kjøre uten guiding så er valget av OTA viktig, alt må være så stabilt som mulig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Erfaringer med ASA DDM60 montering' er lukket for nye svar.