Er Noahs Ark fundet?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Er Noahs Ark fundet?

• Dette emne har 36 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 501 times
Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hvor har du fundet information om, at synkesten også har været brugt som

ankersten Henrik?

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

landbo
      Deltager
        • Nova

En synkesten eller synk, er en sten man i gamle dage brugte til at holde garnets underlig nede og kan vel som sådan ikke betegnes som et anker. Bemærk der ikke behøver og være et boret/et naturligt hul i hverken synk eller ankersten. Ordet beskriver derfor udelukkende brugen/funktionen af stenen.

Henrik Persson
        Deltager
          • Planet

Hmm, jeg kan konstatere at min form for humor afviger væsentlig fra jeres

Det var en joke Cry

landbo
          Deltager
            • Nova

Henrik Persson wrote: Hmm, jeg kan konstatere at min form for humor afviger væsentlig fra jeresDet var en joke Cry

Øh jo ja, vi andre prøver skam på og være grav alvorlige her i astro agurketiden.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Ok Henrik, jeg havde lidt mistanke om, det var i spøg

Men når det er sagt, så er betegnelsen ankersten også lidt misvisende –

jeg forbinder et anker med noget, som har forbindelse med noget andet

for at fastholde dette.

Se, hvad Wiki skriver:

1.Anker (søfart) – en konstruktion til fastgøre et skib eller båd til

et vandområdes bund.

De omtalte anchor stones er faktisk drivankre, som skal sørge for, at

fartøjet orienterer sig i vindretningen med enten hæk eller stævn.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

allan_dystrup
              Deltager
                • Nova

Noahs Ark …

->5 Millioner arter ???<-

Bop, bop…

Allan

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Fint indslag Allan

Mon historien er ved at gentage sig? Jeg synes, at der er meget ballade

og ondskab i de arabiske og afrikanske lande. Det arabiske forår er blot

en floskel, for det handler ikke om demokrati, men om en generel

utilfredshed med levevilkårene i de pågældende lande.

mvh

Torben

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
                • Emnet 'Er Noahs Ark fundet?' er lukket for nye svar.