Er mit grafikkort defekt?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Er mit grafikkort defekt?

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 9 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 164 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

munkholm
    Deltager
      • Neutron star

Min stationære pc køre nu i safe mode. Det er den eneste måde jeg får noget frem på skærmen på, og sådan ser det ud. Har prøvet en anden skærm, med samme resultat, desværre. Tror selv det er grafikkortet den er gal med. Er der nogen som har været ude for noget lignendene. Har haft åbnet for at se om kortet måske sad løs samt at stik sad som de skulle

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Hvis du bruger analog indgang så forsøg evt et andet kabel?

/Rudi B. Rasmussen

munkholm
        Deltager
          • Neutron star

Tak Rudi, det prøver jeg

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Har sat et ældre kort i maskinen som den virker med, så det må blive et nyt/brugt Radeon HD6870 eller måske et bedre, når nu man er igang

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

På det gamle analoge DB25 stik, kan de godt ligne et stik, der sidder skævt i og dermed ikke forbinder korrekt på alle benene.
              Det kan selvfølgelig også være en knækket leder i kablet, så jeg er enig med Rudi, prøv et andet kabel.
              Hvis grafikkortet har enten HDMI eller displayport, så brug dem, de er langt bedre – især displayport.

munkholm
              Deltager
                • Neutron star

Har prøvet, også at sætte det defekte kort i den gamle maskine. Kortet er bare færdig men tak for hjælpen

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Hej Munkholm,

Har det været tordenvejr i dit område nylig? Sommer og høst er højsesong …

Datamaskiner er skøre sager og tåler ikke meget av slikt, så jeg anbefaler lynvern både i sikringsskabet og en ekstra før din PC. En UPS er bedre før PC-en, dersom den har lynvern indebygget.

Mvh,
                  Bjørn

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Er mit grafikkort defekt?' er lukket for nye svar.