› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Er man ude i et
- Dette emne har 18 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 362 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. oktober 2016 kl. 19:42 #152596
FinnDeltager- Neutron star
Hacker problem ??? Nem Ide er nede og måske kommer de først op i morgen ved 09:00 tiden.
Kan også se at Post danmark og GLS også har problemer ?????
Er der nogle der ved bedre ?????
mvh Finn
Ps. Post danmark køre fint nu
Finn 2016-10-13 19:44:56 13. oktober 2016 kl. 20:42 #152604
astrojensenDeltager- Neutron star
Det er nok kineserne igen…
Thomas, Bornholm
13. oktober 2016 kl. 20:50 #152605
Thomas
Jo det er det sikkert.
Jeg har en pakke der gerne skulle lande i morgen men kan ikke længere følge Trackingnr.
Bankens Hotline siger at de har problemer med NemId, så hvad er det næste ????
Mvh Finn
13. oktober 2016 kl. 22:11 #152626
astrojensenDeltager- Neutron star
Jeg fik en SMS i går aftes om, at NemID var nede og der var noget login og den slags. Jeg læste den ikke og slettede den omgående, da jeg troede, det var en fishing-SMS.
Thomas, Bornholm
13. oktober 2016 kl. 22:21 #152630
Ja Thomas
Tror faktisk også vi skal passe lidt på her i den nærmeste fremtid.
Da jeg snakkede med min Banks hotline var der muligheder igen ved 09:00 tiden i morgen, så noget må der vel være galt.
mvh Finn
13. oktober 2016 kl. 22:27 #152631
adamDeltager- Main Sequence
Elektroniken er nok gået ned pga det kraftige nordlys 🙂
13. oktober 2016 kl. 22:27 #152632
nightskyDeltager- Neutron star
NemIDs udmelding, ikke noget specielt problem.
13. okt. 21:29
Login med NemID kan være ustabil
Login med NemID kan være ustabil i øjeblikket.Derfor, altid kontanter, ikke noget MobilePay, Nemid eller andet pjat.
Gode gammeldags usporlige kontanter.Nightsky 2016-10-13 22:28:41 13. oktober 2016 kl. 22:41 #152633
Det er vel kun Jyder fra Tvis af der har kontanter i dag ??? og mange af dem 🙂
Har talt med Nemide og de siger at det løser sig ” Snarest ” det var hvad jeg jeg kunne få ud af den samtale.
mvh Finn
13. oktober 2016 kl. 22:46 #152634
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
NemID høres ud som en nem idé. Hvad er det?
Her i Norge diskuterer vi forøvrigt om kontanter skal tillates i det hele taget – på nogen sigt. Ingen forelår at kutte ud kontanter i morgen eller næste år, men jeg tror det bliver en realitet når digitale alternativer er tiltrekkeligt udbredt i samfundet. Da taler vi dog om en stor endring i digital infrastruktur i forhold til i dag.
Mvh,
Bjørn13. oktober 2016 kl. 22:53 #152635
mstauningDeltager- Black Hole
Der er netop en del DDOS mod danske servere for tiden, det giver lange svartider også videre – men husk det udgør ikke nogen fare for dit nemid eller bank eller noget andet. Det giver bare langsomt internet.
Bjørn – NemID er noget vi er tvunget ud i, du kan via et kort med nogle tal og et brugernavn/kode få adgang til din bank/det offtenlige og flere andre ting.
13. oktober 2016 kl. 22:54 #152636
Ja Bjørn
Navnet som sådan ” Nem Ide ” Men det her jo virket.
mvh Finn
13. oktober 2016 kl. 23:02 #152638
nightskyDeltager- Neutron star
Ja Ja, men hvor sjovt er det med digitale løsninger når det ikke virker, som f.eks. efter orkanen
i Caribien. Hvorfor skal danske bank have adgang til din lokationsdata, sms, telefonbog,
mails på telefonen fordi bruger mobile pay?Det er vist meget modigt af et samfund at gå 100% over på digitale løsninger.
Samtidig gør man det også umuligt at undgå at skulle betale en eller anden form for gebyr for
enhver form betaling, også når ens nevø skal have et par hundrede kroner i gave eller naboens
knægt skal have nogle skillinger for at slå plænen.
Stoler du på bankerne gebyr politik, lige som du stolede på kreditforeningernes gebyr politik.
Hvor vil du anbringe dine penge hvis der er negative renter eller omkostningerne overstiger
renteindtægten ved at have dem på en konto?Nightsky 2016-10-13 23:02:17 13. oktober 2016 kl. 23:02 #152639
Jo Michael
Men det er jo ikke langsommere respons eller andet, man får bare at vide at ” Noget indhold blev Blokeret, fordi det ikke var signeret af et gyltigt sikkerhedsserfikat ” og det er ordret skrevet.
Så vi venter bare til i morgen kl 09:00
mvh Finn
13. oktober 2016 kl. 23:05 #152640
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Aha, da har vi noget tilsvarende der heder BankID. Snart ™ får vi osse et nationalt ID-kort i bankkortformat. Det har været “lige om hjørnet” nu i over fem år … Man skal ikke se bort ifra at noget af forsinkelsen til og med er min skyld, fordi jeg sændte et forslag til departementet om at det skulde indeholde et gruppebegræp i tillæg til person og alle (anonym).
Med et gruppebegræp kan man nemlig lade dele af offentlige databaser blive tilgjængelige for almenheden og kun blokkere de dele der ikke er offentlige for alle, samtidigt med at de grupper der skal ha tilgang kan få det. I dag låses alle databaser 100% der indeholder noget som helst ikke-offentlige data, selv om måske kun 1% af dataene er begrænset.
På den måde får man frigivet en mængde offentlige data der er utilgjængeligt for almenheden i dag. Mere åbne data betyder mere åpenhed, mere åpenhed betyder bedre demokrati, bedre demokrati betyder en mere stabil nation, lykkeligere mennesker, osv. osv. Nuvel, i hvertfald noget av det der.
Bjørn Sandåker 2016-10-13 23:21:37 Mvh,
Bjørn13. oktober 2016 kl. 23:24 #152641
En Tanke eller to måske
Efter jeres skriv må man nok lige tænke sig om og hvad er så bedst,
Et liv uden kontanter styret af ?? Ja det vi nu kender og bruger til daglig.
Eller
Kontanter ??? Som vi så også kender i visse egne, men ikke så mange mere 🙂
mvh Finn
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Er man ude i et' er lukket for nye svar.