Er i klar ?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Er i klar ?

• Dette emne har 48 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af michael. This post has been viewed 1331 timesbertelsen. This post has been viewed 1331 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Guider du i gennem Maxim ???

steffan
        • Giant

Hej Finn,

Ja det gør jeg, jeg syntes det er det nemmeste bare at bruge det samme program.

Der er kommet driv skyer over de sidste 20-30 min, det er sgu frustrerende!!!

Prøver lidt endnu, men jeg skal på arbejde imorgen, så det skal ikke blive for sent….

steffan
          • Giant

Første frame var god, de sidste 3 har været dårlige grundet skyer og der kommer flere endnu indefra sjælland, så jeg ser på at pakke ned. Så må jeg sgu hygge mig lidt med en bog 🙂

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Hej SteffanSmile

Du kan roligt regne med en travl periode i jeres lille nye “bebses” liv. Men nyd det. Det er jo bare noget af det skønneste. Din barsel ligger i en rigtig god periode mht. stjernehimlen – der er nok, at tage af til den tid. Jeg ved ikke om jeg kommer ud i aften, men jeg kunne egentlig godt tænke mig, at knappe M81 med 10″ og 2x barlow. Den efter min mening en af de smukkeste galakser – hvis ikke den smukkeste. Min nye pier er klar på terrassen og alt er monteret. Den står STRAMT og stik nord. Det er sgu lige før man får s……. påLOL

Nå, nu kommer konen…………vi skal se en film hun har købt Nuke der røg den aften aaargh!!

God fornøjelse med Bootes

Mvh

Michael

steffan
              • Giant

Nå jeg er inde nu, skuffelsen er tilstede, men jeg må nyde en star wars bog. De kan klart anbefales hvis man er til scifi og kan lide filmene….

Jeg har tgod fornemmelse for ISO800 så det skal helt klart prøves igen. Umiddelbart kan det se ud som om flat frames ikke er nødvendige hvis himlen er helt klar, men det må jeg lige rode lidt emd billederne fra iaften for at verificere.

Jeg fik pol allignet rimeligt ok, men jeg skal over det med noget drift allign, og så må jeg få set på at måle PE sådan jeg ved om jeg har et problem der eller ej.

Weekenden ryger i sommerhus med nogle venner så jeg håber det er godt skyet der LOL

Mvh Steffan

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Ja Steffan, Michael har tjek på det ( din barsel ligger rigtig godt ) den har du regnet rigtig godt ud. Godt jeg er ovre det.

Nå ja, her regner det også 🙁

steffan
                  • Giant

Finn – vi er åbenbart alle uheldige med vejret – satans sport :p

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Joo Steffan, det bliver heller ikke sidste gang, (tolmodighedn er en dyd) bare vent Approve

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

MEN det er helt klart nu, derude…

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Hmmmm, helt klar himmel, 40 min senere, skyer 20min senere, klart igen Wacko

lehmann
                          • Super Giant

I aften skal det være, de lover nattefrost.

Er der nogen der kan slukke for månen.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Jeg kom ud – det var bare helt klart, vildt godt. Begyndte at slæbe op, det var stadig klart..

Fik polaralignet EQ6’eren, lavet et par gotos – det var stadig klart.

Tjekket alignemt via drift (PemproV2), så godt ud.. det var stadig klart.

Gik over på en sydvendt stjerne, og satte PemPro til at optage noget PE – Det var stadig klart.

8m og 6 sek inde i det, kom der skyer… Så det blev til EN wormcycle, nåja de forsvinder vel igen… Ventede og ventede… Og nej det gjorde ikke. Pakkede sammen, og gik op.

5min senere kikker jeg ud og det er KLART!!!

Nå det lukkede dog til igen, 5min senere 🙁

Så nu mangler jeg bare at få postet CGEM efter justering (hvilket hjalp meget, men der var noget andet galt med den – så den skal retur til Celestron). Også kommer der lige en kurve på Finns EQ6Pro, som jeg må sige inpomere mig ! Dog har den en del backlash i DEC, som nok kan trimmes fint ud.

Men hvis jeg nu siger at den worm giver en PE på under 1,7″ med en RMS på under 0,4″ Star

michael.bertelsen
                            Deltager
                              • Nova

Nej hvor surt MSLOL

Sidst jeg var ude og var godt i gang, kom der også skyer væltende ind over, og jeg måtte til sidst opgive. Så ærgelig pakkede jeg sammen. Næsten færdig færdig, kiggede jeg tilfældigt op – DET VAR KLART….hmmm…ud med det hele igen stædig som man er. Det kom der et M45 billede ud af. Mere nåede jeg heller ikke, for så kom de kære skyer og sluttede festen.

Jeg håber vejeret holder til i aften/nat, for konen skal på job, og efter jeg har puttet ungerne, så er det UD – og DET kan kun gå for langsomt.

Mvh

Michael

hoest
                              Deltager
                                • Nova

helt enig Michael
                                jeg har osse sat mit op(skal dog ikke putte ungerLOL)

michael.bertelsen
                                Deltager
                                  • Nova

Høst wrote: helt enig Michael
                                  jeg har osse sat mit op(skal dog ikke putte ungerLOL)

Når man putter….så er der fare for, at man selv falder i søvn!!! DET må bare IKKE skeDead

jeg må sætte et par tændstikker i øjenlågendeSleepy

Mvh

Michael
                                Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)
                                • Emnet 'Er i klar ?' er lukket for nye svar.