Er i klar ?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Er i klar ?

• Dette emne har 48 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af michael. This post has been viewed 1330 timesbertelsen. This post has been viewed 1330 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Mogens Zachariasen wrote: Hold lige øje med om der kommer regn forbi:

Har selv lige sat op, men…???????

Ja, der kan komme nogle enkle byger engang imellem..Men så er det jo godt at man kan dække opstillingen til med en grøn pressening og så bare vente. Wink

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Ser lige at de lover 10ms imorgen og op til 15 i overmorgen 🙁

mhansen
        Deltager
          • Nova

Her i Vordingborg lover de kun mellem 5 og 10 ms vindstød og omkring 5-7ms middelvind. Natten til onsdag ligger vindstødene omkring 7 ms og middelvind 5 ms. DMI.

mr.mox
            • Nova

ØV! Det så klart ud. Slæbte det hele ud i obs til nedkøling og så lidt fjernsyn. Da jeg kom ud var det stadig fint, men efter at have fumlet i en halv time var det overskyet. Jeg nåede at se præcis INGENTING! Cry

Men i aften ser lovende ud! Thumbs%20Up

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Surt Jacob, det var klart her i Brøndby da jeg gik i seng og også om morgenen…

Anonym
                • Nova

Synd Jacob !

Det blir vel som å gni salt i såret når jeg sier at her i Sør Norge var der klart og fint fra kl 21 i går kveld og det er det fremdeles ! Embarrassed

johnni.gade
                  • Giant

Ser vejrudsigten ikke udmærket ud for i morgen? Var ikke ude de første dage i ferien, så nu skal det være!

steffan
                    • Giant

Sådan, jeg er igang med at tage darks og så skal den sgu have en på hatten når jeg er blevet fodret af.

Det bliver stort at komme ud igen, bare jeg nu har fået lavet en nogenlunde allignment så der kan guides…..

Jeg er inspireret at Heine og Michaels NGC7023 så den vil jeg efterabe!

Mvh Steffan

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Skynd dig Steffan, om ca. 7-8 måneder får ( skal du have) du en ny hobby ClapHug

max
                        • Nova

Er ikke sikker på hvor godt det bliver i aften.

I Hørsholm er der en del skyer.

Se her:

VH. Max

steffan
                          • Giant

Finn wrote: Skynd dig Steffan, om ca. 7-8 måneder får ( skal du have) du en ny hobby ClapHug

Hahaha – hvad skal jeg da ellers bruge barslen til hvis ikke astro???

LOL

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Jep de lover klart, det bliver klart (det skal det altså bare).

Finn
                            Deltager
                              • Neutron star

Steffan?? blevask, indkøb, sure sokker, opvask, rene lagner og dynebetræk, husk hovedpuden også, ud med skrældespanden og den skal tømmes i den rigtige, og hvad har vi. Steffan du får travlt kære ven, så du ønsker til sidst at der ikke var noget der hed BARSEL. Hils din søde kone Ane ?? er det ikke rigtigt stavet????

OG NEJ DET ER OVERSKYET HER, DET REGNER Censored

steffan
                                • Giant

Hej Finn,

Jo det er rigtigt stavet.

Vi planlægger jeg skal på barsel Jan-Marts begge måneder inklusiv i 2011, jeg håber der bliver bare lidt tid til at komme ud i de mørke måneder, men nu må vi se 🙂

MS kom du ud?

Steffan

steffan
                                  • Giant

Og jeg kunne iøvrigt ikke få NGC7023 i feltet. M81 fandt den uden problemer, så det er mærkeligt. Selv ved 70 sek kunne jeg ikke se noget 7023???

Anyway jegf prøver med M81/82 som jeg har gjort før, da jeg skal forsøge mig ved ISO800 idag for at se hvorledes kameraet ter sig her. Der er lagt an til 600sek eksponeringer og guidingen ser nogenlunde ud. Den ligger indenfor 1 pixel (peak = 0,83 / 0,74 med rms på 0,3 eller mindre) så det ser vel rimelig fornuftigt ud?

Steffan
                                Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
                                • Emnet 'Er i klar ?' er lukket for nye svar.