› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Er her nogen tilbage?
- Dette emne har 22 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 2 Är, 8 mÄneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 2450 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
27. juni 2020 kl. 09:38 #325870
edbbobDeltager- Super Nova
Hej Torben
Lang tid siden. Det er flere Är siden jeg var aktiv her pÄ forummet, men dengang var der daglig aktivitet. Nu ser det ud til at der stort set ikke er nogen som benytter forummet lÊngere.
Hvad er der sket? Er det fordi der ikke lÊngere er lige sÄ mange amatÞrastronomer i Danmark?
PÄ forhÄnd tak.
Venlig hilsen og clear skies fra
Morten
27. juni 2020 kl. 14:05 #325871
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
Hej Morten.
Nej, jeg kigger da forbi regelmÊssigt. Men jeg tror at hovedparten af trafikken er flyttet over pÄ Astronet.
Det er noget lettere at bruge “i det daglige”.. DesvĂŠrre.
27. juni 2020 kl. 15:12 #325872
outlookDeltager- Super Nova
Tja, nÄr siden Ê lige sÄ tung som en dÞr, er der kun plads til Ê nÞrd. I Þvrigt synes jeg, der kun skal vÊre (eller er) plads til en amatÞr side i DK.
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting27. juni 2020 kl. 22:35 #325873
clauskafDeltager- Nova
Jeg syntes ogsĂ„ at det i starten var noget “pjat” med 2 sider, men hvorfor ikke bevare de 2, sĂ„ kan man tilmelde sige det site(eller begge), hvis man er utilfreds med indholdet
nogle foretrĂŠkker moren og andre datteren28. juni 2020 kl. 11:35 #325874
RudiDeltager- Neutron star
Hej Morten,
Hvor er det dejligt at hĂžre fra dig igen.
Kikker stadig herind ind imellem, men er mest pĂ„ https://www.astronet.dk/forum/ – hvor du selvfĂžlgelig ogsĂ„ er velkommen.
/Rudi
/Rudi B. Rasmussen
28. juni 2020 kl. 12:48 #325876
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Morten – som jeg ikke lige kan sĂŠtte ansigt pĂ„ đ
Der er ikke sÄ mange indlÊg som fÞr, og lige nu er tendensen faldende.
De fleste var glade for det gamle Astro-Forum.
Det nye Astro-Forum er ikke blevet den samme succes. Intentionerne var gode, men bestyrelsen undlod at tage brugerne med pÄ rÄd, og produktet der blev prÊsenteret, blev haglet ned med kritik. SelvfÞlgelig skulle man have taget en debat om, hvad aflÞseren skulle vÊre, det ser jeg tydeligt nu.
Jeg overlod trygt opgaven til kompetente folk i bestyrelsen.HovedÄrsagen til at Êndre forum var sikkerheden, men hovedanken koncentrerede sig om noget andet, bl.a. den grafiske opsÊtning, der som udgangspunkt havde en opsÊtning med en fast visningsbredde.
EfterfÞlgende blev der sÄ rettet op pÄ de ting, som brugerne klagede over, men i mellemtiden dukkede Astronet sÄ op, og sÄ flygtede hovedparten derover.Lige nu er det vist mig, der er hovedbidragyder til forum. Heldigvis er der ogsÄ andre.
GrundlĂŠggende synes jeg, at det nye A-F har en nydelig grafisk platform, og jeg stĂ„r stadig undrende tilbage, nĂ„r jeg tĂŠnker pĂ„, hvor hĂ„rdt det nye A-F blev kritiseret. Ănsket om fuld skĂŠrmbredde blev opfyldt af Astronet men ser man kritisk pĂ„ de to fora, sĂ„ er forskellen jo ikke slĂ„ende.
PS! Jeg husker godt Crowd Imageprojektet
mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
VedhĂŠftninger:
Du skal vÊre logget ind for at fÄ adgang til vedhÊftede filer.
28. juni 2020 kl. 13:34 #325880
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
Hej Torben.
Du har helt ret, der er gjort rigtig meget for at forbedre pĂ„ Astro-forum. Det er underligt at sĂ„ meget af trafikken er trukket over pĂ„ det “private” forum.
Jeg husker godt at et meget vĂŠsentligt argument for at migrere var sikkerheden, og det mener jeg stadig holder. Det er altid risikobetonet at “eksponere” sig selv pĂ„ et offentligt sted, om det sĂ„ er facebook, her eller et andet forum er ikke sĂ„ vĂŠsentligt. Men passer stedet/forummet ikke pĂ„ ens oplysninger, sĂ„ bliver jeg i hvert fald betĂŠnkelig.Jeg ved ikke hvordan informationssikkerheden varetages her idag?
Men faktum er at mere synlige faciliteter tilsyneladende tĂŠller mere end den private sikkerhed..
mvh
Jens28. juni 2020 kl. 13:47 #325881
Hej Jens
Sikkerheden er i top. I modsÊtning til fÞr, sÄ har vi nu en professionel til at varetage den overordnede drift af servere og data.
Jeg har i mellemtiden tÊnkt pÄ, hvor mange indlÊg der kom, da Morten (EDBBOB) var aktiv. Der var masser af diskussion om udstyr og billedbehandling.
Kronen pĂ„ vĂŠrket blev et meget dynamisk crowd image af den meget svage tĂ„ge Jones-Emberson 1.DesvĂŠrre blev billedet ikke “Astronomy Picture of the Day”, hvilket vi var mange som undrede os over.
Her er trÄden:
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
28. juni 2020 kl. 20:21 #325884
Torben, du skal kikke mere end 12 uger tilbage, astronet har ogsĂ„ dalet det sidste stykke tid, se astronetâs puls pĂ„ forsiden:
https://www.astronet.dk/%5B/url%5DDu skal nok kikke pÄ mindst et helt Är
/Rudi B. Rasmussen
28. juni 2020 kl. 20:25 #325885
clauskafDeltager- Nova
Du har ret Rudi, der har ogsÄ vÊret meget stille pÄ astronet. Jeg har ofte undret mig over den manglende aktivitet begge steder
28. juni 2020 kl. 20:27 #325886
Antallet af besÞg falder altid i agurketiden, men ser man lÊngere tilbage, er faldet ikke sÄ stort.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
13. juli 2020 kl. 15:29 #325924
nfoldagerDeltager- Planet
Klaus:
> nogle foretrÊkker moren og andre datterenEr Astrolist sÄ faderen?
Mvh
Niels13. juli 2020 kl. 16:54 #325925
Astrolist er vel faderen, da den kom fĂžrst, hvis vi ser bort fra den bornholmske, modembaserede konference.
Set i et mere morderne lys, mĂ„ det vĂŠre Astro-ForumAstronet er sĂ„ den onde stedsĂžn, der gjorde krav pĂ„ en del af arven đ
14. juli 2020 kl. 07:36 #325933
Astronet er sĂ„ den onde stedsĂžn, der gjorde krav pĂ„ en del af arven 😉
Jeg ser nok mere astronet som barnet i “Kejserens nye KlĂŠder” 😊
/Rudi B. Rasmussen
14. juli 2020 kl. 08:31 #325934
Ha-ha – vi har jo intet tĂžj pĂ„, men vi er stadig fine đ
-
ForfatterIndlĂŠg
- Du skal vÊre logget ind for at svare pÄ dette indlÊg.