Er her nogen tilbage?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Er her nogen tilbage?

• Dette emne har 22 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 2 Ă„r, 8 mĂ„neder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 2450 times
Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

Hej Torben

Lang tid siden. Det er flere Är siden jeg var aktiv her pÄ forummet, men dengang var der daglig aktivitet. Nu ser det ud til at der stort set ikke er nogen som benytter forummet lÊngere.

Hvad er der sket? Er det fordi der ikke lÊngere er lige sÄ mange amatÞrastronomer i Danmark?

PÄ forhÄnd tak.

Venlig hilsen og clear skies fra

Morten

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hej Morten.

Nej, jeg kigger da forbi regelmÊssigt. Men jeg tror at hovedparten af trafikken er flyttet over pÄ Astronet.

https://www.astronet.dk/

Det er noget lettere at bruge “i det daglige”.. DesvĂŠrre.

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Tja, nÄr siden Ê lige sÄ tung som en dÞr, er der kun plads til Ê nÞrd. I Þvrigt synes jeg, der kun skal vÊre (eller er) plads til en amatÞr side i DK.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Jeg syntes ogsĂ„ at det i starten var noget “pjat” med 2 sider, men hvorfor ikke bevare de 2, sĂ„ kan man tilmelde sige det site(eller begge), hvis man er utilfreds med indholdet
            nogle foretrĂŠkker moren og andre datteren

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Hej Morten,

Hvor er det dejligt at hĂžre fra dig igen.

Kikker stadig herind ind imellem, men er mest pĂ„ https://www.astronet.dk/forum/ – hvor du selvfĂžlgelig ogsĂ„ er velkommen.

/Rudi

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Hej Morten – som jeg ikke lige kan sĂŠtte ansigt pĂ„ 🙂

Der er ikke sÄ mange indlÊg som fÞr, og lige nu er tendensen faldende.

visitor_0620

De fleste var glade for det gamle Astro-Forum.
                Det nye Astro-Forum er ikke blevet den samme succes. Intentionerne var gode, men bestyrelsen undlod at tage brugerne med pÄ rÄd, og produktet der blev prÊsenteret, blev haglet ned med kritik. SelvfÞlgelig skulle man have taget en debat om, hvad aflÞseren skulle vÊre, det ser jeg tydeligt nu.
                Jeg overlod trygt opgaven til kompetente folk i bestyrelsen.

HovedÄrsagen til at Êndre forum var sikkerheden, men hovedanken koncentrerede sig om noget andet, bl.a. den grafiske opsÊtning, der som udgangspunkt havde en opsÊtning med en fast visningsbredde.
                EfterfÞlgende blev der sÄ rettet op pÄ de ting, som brugerne klagede over, men i mellemtiden dukkede Astronet sÄ op, og sÄ flygtede hovedparten derover.

Lige nu er det vist mig, der er hovedbidragyder til forum. Heldigvis er der ogsÄ andre.

GrundlÊggende synes jeg, at det nye A-F har en nydelig grafisk platform, og jeg stÄr stadig undrende tilbage, nÄr jeg tÊnker pÄ, hvor hÄrdt det nye A-F blev kritiseret. Ønsket om fuld skÊrmbredde blev opfyldt af Astronet men ser man kritisk pÄ de to fora, sÄ er forskellen jo ikke slÄende.

PS! Jeg husker godt Crowd Imageprojektet

mvh
                Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

VedhĂŠftninger:

jens.jacobsen
                Deltager
                  • Neutron star

Hej Torben.

Du har helt ret, der er gjort rigtig meget for at forbedre pĂ„ Astro-forum. Det er underligt at sĂ„ meget af trafikken er trukket over pĂ„ det “private” forum.
                  Jeg husker godt at et meget vĂŠsentligt argument for at migrere var sikkerheden, og det mener jeg stadig holder. Det er altid risikobetonet at “eksponere” sig selv pĂ„ et offentligt sted, om det sĂ„ er facebook, her eller et andet forum er ikke sĂ„ vĂŠsentligt. Men passer stedet/forummet ikke pĂ„ ens oplysninger, sĂ„ bliver jeg i hvert fald betĂŠnkelig.

Jeg ved ikke hvordan informationssikkerheden varetages her idag?

Men faktum er at mere synlige faciliteter tilsyneladende tĂŠller mere end den private sikkerhed..

mvh
                  Jens

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Jens

Sikkerheden er i top. I modsÊtning til fÞr, sÄ har vi nu en professionel til at varetage den overordnede drift af servere og data.

Jeg har i mellemtiden tÊnkt pÄ, hvor mange indlÊg der kom, da Morten (EDBBOB) var aktiv. Der var masser af diskussion om udstyr og billedbehandling.
                    Kronen pÄ vÊrket blev et meget dynamisk crowd image af den meget svage tÄge Jones-Emberson 1.

DesvĂŠrre blev billedet ikke “Astronomy Picture of the Day”, hvilket vi var mange som undrede os over.

https://i1.wp.com/cdn.astrobin.com/images/thumbs/82421029ac662267244c1c9c3d5bf56e.16536x16536_q100_watermark.jpg?w=960

Her er trÄden:

Jones-Emberson Igen-Igen 🙂

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Torben, du skal kikke mere end 12 uger tilbage, astronet har ogsĂ„ dalet det sidste stykke tid, se astronet’s puls pĂ„ forsiden:
                      https://www.astronet.dk/%5B/url%5D

Du skal nok kikke pÄ mindst et helt Är

/Rudi B. Rasmussen

clauskaf
                      Deltager
                        • Nova

Du har ret Rudi, der har ogsÄ vÊret meget stille pÄ astronet. Jeg har ofte undret mig over den manglende aktivitet begge steder

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Antallet af besÞg falder altid i agurketiden, men ser man lÊngere tilbage, er faldet ikke sÄ stort.

nfoldager
                          Deltager
                            • Planet

Klaus:
                            > nogle foretrĂŠkker moren og andre datteren

Er Astrolist sÄ faderen?

Mvh
                            Niels

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Astrolist er vel faderen, da den kom fĂžrst, hvis vi ser bort fra den bornholmske, modembaserede konference.
                              Set i et mere morderne lys, mÄ det vÊre Astro-Forum

Astronet er sĂ„ den onde stedsĂžn, der gjorde krav pĂ„ en del af arven 😉

Rudi
                              Deltager
                                • Neutron star

Astronet er sĂ„ den onde stedsĂžn, der gjorde krav pĂ„ en del af arven 😉

Jeg ser nok mere astronet som barnet i “Kejserens nye KlĂŠder” 😊

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Ha-ha – vi har jo intet tĂžj pĂ„, men vi er stadig fine 😉

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 23 i alt)
                                • Du skal vĂŠre logget ind for at svare pĂ„ dette indlĂŠg.