Er det tid til at sige farvel til dette forum?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Er det tid til at sige farvel til dette forum?

• Dette emne har 65 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 8 måneder siden af henrik. This post has been viewed 5991 timesschneider. This post has been viewed 5991 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 66 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

Det med password virker KUN på den enkelte maskine.
      Jeg bruger mange forskellige maskiner, så komplekse passwords er for mig en show-stopper 🙁
      Den snak har vi jo allerede haft, så den diskusion behøver vi ikke tage igen for min skyld.

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

HuskMitKodeord1234

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Fuck_Jeg_Har_Glemt_Mit_Kodeord:)

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Hej Torben.

Det er korrekt at jeg kører tråden om TOC14 her på dette forum, og laver en copy-paste på Astronet. Jeg har overvejet den “anden vej rundt” da der på astronet er mulighed for at “se kladde” eller “vis prøve” hvilket mangles på dette forum. Derfor er det lettere at redigere et langt indlæg med billeder i “på kanal 2”.. Men begge virker fint.
            Angående bøvlet med password, så har jeg igen-igen måtte konstatere at min firefox er blevet Auto-log-out’et af WP, mens min Chrome stadig er logget ind! Forstå det hvem der kan.

mvh
            Jens

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Hold da op, nu er det rent faktisk lykkedes mig at skifte password, og så endda til en såkaldt “svagt” et af slagsen 🙂
              Ahhhhh, det var dejligt

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Herligt 🙂 –

Hvad er det password så? Hø- hø 😉

Jeg har fra starten kørt med et såkaldt svagt password, som indeholder 11 karakterer.

Lad os håbe, at det ikke kokser med dit password igen.

Jeg logger selv på tre forskellige maskiner, og det giver ikke problemer, og jeg logger som regel ikke af.

Mvh
                Torben

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Hej Jens

Du har ret i, at en preview-funktion ville være rar at have, især hvis man skal lave et indlæg med lidt mere avanceret grafisk opsætning.
                  Til almindelig tekst er det ikke så nødvendigt synes jeg, da editoren giver et fint overblik – også selvom der er indsat billeder eller links til billeder.

Mht. det grafiske layout, så synes jeg, at dette forum har det pæneste og mest harmoniske udtryk.

Mvh
                  Torben

jens.jacobsen
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej Torben.

Preview er godt men man kan da leve uden.

Og ja, efterhånden (efter laaang tid vil nogen sikkert mene) er vi på dette forum ved at være brugbare igen. Vi er efter min mening nede i “smag & behag” klassen med uhensigtsmæssigheder.
                    Så ja, det er bare at hænge i, og bruge forummet, med nogle rigtigt interessante indlæg, så skal aktiviteten sikkert nok blomstre op.

Lige for tiden, med det gode vejr, lyse nætter etc, er der traditionelt meget stille.

mvh
                    Jens

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Hej Jens

Tak for den positive kommentar.

Vi er endnu ikke helt i mål – der skal stadig tweakes nogen steder, men overordnet er vi godt kørende synes jeg.

Mvh
                      Torben

Bjarne
                      Moderator
                        • Super Nova

Jeg har holdt mig lidt tilbage med nye emner. Jeg er ved at læse Max Tegmarks bog Life 3.0: Being Human in the Age of Artificial Intelligence. Den introducerer selvfølgelig I. J. Goods ide (1965) om en intelligence explosion og en deraf følgende teknologisk “disruption”, men bogens egentlige overraskelse er en skarp skelnen mellem zombie (dvs ubevidst) intelligens og bevidst (dvs subjektivt oplevende) intelligens. En udvikling med en superintelligent zombie-intelligens er et mareridt, hvorimod en superintelligens med en designet bevidsthed kan blive et gode, ifølge Tegmark.
                        Jeg har tidligere skrevet sarkastisk om “oplevelser” versus fakta; men Tegmark har fået mig til at revidere min opfattelse. Dette skyldes nogle undersøgelser af hjernens funktion, som jeg ikke kendte til. Min hovedinteresse er trods alt astronomi og kosmologi. Men kosmologi kan ikke stå alene. Livets oprindelse og udvikling er af den største betydning. Men man ved uheldigvis ikke, om sandsynligheden for livets dannelse er så lille, at det kun forekommer en gang inden for det synlige univers. Man er lige så uvidende om sandsynligheden for udvikling af biologisk intelligens med en tilhørende bevidsthed, som kan observere og undres over Universet.
                        Hvis vi er alene i Universet, bliver den kunstige intelligens sandsynligvis af stor betydning for erobring af rummet. Hvad er intelligens? Hvad er bevidst intelligens? Kan en kunstig intelligens opnå en bevidsthed, som kan undres over Universets funktion.
                        Undersøgelser af hjernens funktion viser, at bevidstheden begrænser sig til mindre dele af hjernen. Jeg var f.eks. ikke klar over, at den bevidste oplevelse af synsfeltet tager 1/4 sek, hvorimod en ubevidst synsreaktion tager 1/10 sek. Hvis du ser et dyr lige foran bilen, er en opbremsning unødvendig: dyret er alerede kørt over! (spillefilm benytter sig af dette). Konklusionen er, at bevidstheden er lokaliseret til bestemte dele af hjernen.
                        Intelligens (kunstig og naturlig) er en særlig form for informationsbehandling. Hvad er betingelsen for, at denne informationsbehandling oplever sig selv bevidst?
                        Hvis man kan opstille en matematisk teori for bevidst intelligens, vil det blive muligt at afgøre, om en bestemt kunstig intelligens er bevidst om sin eksistens. Der er faktisk fremsat en sådan teori ved navn Integreret Information. Men er teorien blot nødvendig eller er den en tilstrækkelig betingelse for bevidsthed? Der er blevet offentliggjort et Python program: PyPhi: A toolbox for integrated information theory (IIT). Forskerne arbejder ved
                        Neuroscience Training Program, University of Wisconsin.
                        Department of Psychiatry, Wisconsin Institute of Sleep and Consciousness, University of Wisconsin.

Uh-ha. Jeg bliver vist igen beskyldt for at være off-topic. Problemet er, at verden hænger sammen. Den kan ikke opsplittes i små uafhængige kasser. Faktisk går IIT ud på, at informationsbehandlingen ikke kan opsplittes i uafhængige kasser. Den er integreret. Hver del påvirker alle de andre dele.

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Ny tråd – bitte. Det er jo synd at godt stof skal drukne i en tråd om et helt andet emne og ødelægge begge dele.

Jeg er enig med dig Lars, Bjarnes indlæg er fejlplaceret.
                          Der skal selvfølgelig oprettes en ny tråd.

Men han tager ikke imod et hint eller anmodning, og turer istedet frem som før, slik hans sidste indlæg viser. Selv når han “opdager” at han er off-topic, gør han ikke noget med det (som moderator har han magt at flytte sit eget indlæg, formoder jeg) men siger kun at “verden hænger sammen” og derfor skal vi måtte tåle hans off-topic? For en arroganse! Og fra en moderator? Særdeles upassende.

Mvh,
                          Bjørn

Rudi
                          Deltager
                            • Neutron star

Bjørn:

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Hej folkens

Det omtalte indlæg fra Bjarne er kommet forkert i byen.
                              Jeg har opfordret til, at det bliver flyttet.

Mvh
                              Torben

jonas.c
                              Deltager
                                • Super Giant

Kan ni inte helt enkelt låsa tråden så att inga fler inlägg kan göras?
                                /Jonas

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Hej Jonas

Det kunne man måske godt, men der kan stadig komme kommentarer til emnet.
                                  Indrømmet, overskriften er ikke nogen god reklame for forum.

Mvh
                                  Torben

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 66 i alt)
                                • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.