Er det en god kikkert?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Er det en god kikkert?

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 327 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

michael1987dk
      • Main Sequence

Hej er det en god kikkert og montering til prisen? God til astrofoto?

http://m.dba.dk/stjernekikkert-newtonian-ts/id-1030491730/

Mvh. MichaelMichael1987dk2017-04-06 19:36:44

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Det virker ikke som noget dårligt køb. Der er en del ekstra ting med, OK okularer, etc. Hvor god den er til astrofoto kan jeg ikke udtale mig om.

Thomas, Bornholm

michael1987dk
          • Main Sequence

Ok det lyder godt nok. Kender du noget til monteringen? Er det noget der virker?

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Nej, har den ikke selv.

Thomas, Bornholm

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Det er en Meade LXD75 montering. Det har så vidt jeg ved ingen st-4 port til autoguide, med mindre der findes en senere version. Exos2 goto monteringen fra Bresser er en opgradering af den gamle LXD75 som netop har en st-4 port. Exos2 har bl.a. kuglelejer, hvor LXD75 har glidelejer. Til gengæld er Meade håndkontrollen en kende bedre designet end på Exos2.

outlook2017-04-06 21:10:31

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

outlook wrote: Det er en Meade LXD75 montering. Det har så vidt jeg ved ingen st-4 port til autoguide, med mindre der findes en senere version. Exos2 goto monteringen fra Bresser er en opgradering af den gamle LXD75 som netop har en st-4 port. Exos2 har bl.a. kuglelejer, hvor LXD75 har glidelejer. Til gengæld er Meade håndkontrollen en kende bedre designet end på Exos2.

Jo jo, det har den skam i håndkontrollen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Er det en god kikkert?' er lukket for nye svar.