Er det en fejl ?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Er det en fejl ?

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af p. This post has been viewed 77 timesc. This post has been viewed 77 times. This post has been viewed 77 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

p.c.
      • Moon

Hej.

Min søn anskaffede denne “Sky-Watcher” — problemet, hvis det er et, er at jeg ikke fatter at der bare er åbent ned til spejlet. Jeg synes jeg har set andre teleskoper, hvor der var en rude over åbningen, men her er der ingenting, og så vil jeg spørge om der er andre der har samme teleskop og om der på deres er et gennemsigtigt beskyttelses låg. her er forskellige billeder ;

Her ser man tydeligt, hvordan der bare er åbent ned til spejlet ;

Og her er et par billeder til at vise hvilket teleskop det er :

Der er et sort beskyttelses låg, men Skal der ikke være et gennemsigtigt låg

Mogens.Bildsøe
      Deltager
        • Nova

Nope, ingen frontglas/linse, sådan er en newton konstrueret 😉

Hilsen Mogens B.

grete
          • Moon

Hei ;o)

Jeg har samme teleskop som sønnen din har, og det er det samme hos meg, det skal ikke være noe frontglass på denne. Jeg er nybegynner,og dette teleskopet synes jeg er supert.for en som vil starte,denne hobby,jeg har hatt meget stor glede av mitt,etter jeg lærte meg star align omsider ( takk til broder Arne Martin )

Håper din sønn blir fornøyd med telescopet.

Mvh Grete

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Hei Grete,

How stands it to? Jeg synes du kunne skrive litt oftere her på forumet …

Men hyggelig å høre at du har fått glede av teleskopet ditt, og at du har en snill bror som hjelper deg! Smile

Mvh,
            Bjørn

grete
              • Moon

Hei Bjørn It stands good til Det samme hos dere håper jeg. Jo takk jeg skulle muligens det,men nå kunne jeg ikke la være, endelig!! noe jeg kunne svare på

Arne Martin ja ummm jooooo han har vært god å ha å mase på Så nå skal kameraet mitt prøves på min goto så mulig jeg å får til et astrofoto, hvis ikke så jobber jeg med fotosiden min

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

Det blir spennende å se hvordan ditt første astrofoto blir. Bruttern får vel hjelpe deg i gang der litt også. Wink

Mvh,
                Bjørn

p.c.
                  • Moon

Hej.

Ja jeg tror osse det er en god begynder kikkert, , alligevel kunne opstillingen godt være lidt mere solid. Der er en smule problemer med Go-to indstillingerne selvom firmwaren er opdateret via webbet, — det er ikke alvorlige problemer, kun hvad man må forvente når der skal “peges” på ting så langt væk så er det meget små tolerencer der er tale om så jo, nogle af de små problemer jeg har set, kommer måske af at kikkerten er så godt lavet. Det er faktisk derfor jeg overvejede et guide kamera, fordi måske kan det klare det som go-to og følge funktionerne ikke kan klare _helt_ perfekt. Jeg synes osse det er for besværligt med den alt for lille bateribox og har foreslået at sætte en lednings samler på batteri kablet, så man kan sætte en bedre strøm forsyning på. Jeg tror nemlig at strøm stikket med tiden kan blive et problem. Ellers er det en kikkert der fungerer optimalt og ikke skuffer.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Er det en fejl ?' er lukket for nye svar.