Er det bare mig?…–

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Er det bare mig?…–

• Dette emne har 9 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 10 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 133 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Jeg synes det virker lidt mærkeligt, med de henvendelser der for tiden kommer omkring valg af nybegynder teleskop.

På mig virker det som om at vi er udsat for en eller anden undersøgelse der skal afklare vores måde at rådgive på? og ikke et reelt behov?

Er det bare mig der ser spøgelser, eller er der andre der også har den opfattelse?

Hilsen Claus

Søren Hansen
      Deltager
        • Giant

Nu du nævner det, og samtidig vil spørgeren ikke ud med hvor i landet han/hun kommer fra.

Bare kedeligt hvis det kommer til at man ikke gider at svare på en nybegynders spørgsmål mere.

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Helt enig Søren

Man kan nemt blive lidt træt, hvis man fornemmer at man snakker for døve øreringe

hilsen Claus

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Damm stavekontrol

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

På mig har det nu virket meget reelt.

Jeg har opdelt folk, der spørger om teleskoper, i to grupper: Dem, der vil tage billeder, og dem der vil visuelt. Den første gruppe (sikkert den største) kan jeg ikke hjælpe, så deres forespørgsler svarer jeg ikke på. Den anden gruppe gør jeg meget for at hjælpe. På den måde har jeg mere end halveret antallet af tråde, jeg bør reagere på, samtidig som at min ekspertise kommer til dem, der kan udnytte den.

Thomas, Bornholm

Thomas, Bornholm

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Den største gruppe af nybegyndere er nok dem der ikke ved at det er afgørende om man er til foto eller visuelt, eller begge for den sags skyld

Edit: mig selv inklusive rudibr2014-04-22 21:01:04

/Rudi B. Rasmussen

Søren Hansen
                Deltager
                  • Giant

Thomas, det er en god måde at dele det op på 😀

Jeg skiller ved her på djævleøen, og de andre steder

Men når man ikke vil ud med om man er fra Sjælland, Jylland, Fyn eller Solskinsøen, tror jeg bare jeg fremover dropper at hjælpe, Da jeg ikke føler man er seriøs hvis ens landsdel skal holdes hemmelig, men det er så bare hvad jeg føler.

Anonym
                    • Super Nova

Hej Claus.

Jeg synes egentlig lidt det samme som dig. Et svar bør folk selvfølgelig have, når de spørger pænt. Ofte svarer jeg – se at få dig meldt ind i en astroforening. Det er der nogle få som gør, og så ved man også at de mener det seriøst. Så er der de andre, hvor svarene ikke hjælper en dyt, og de lytter ikke efter rådene, men spørger bare i et væk bagefter. Dem kan man skille fra til en tredje gruppe – nemlig dem som kun vil markere sig uden at vide hvad de vil.

Håber ikke mit svar afskrækker dem som seriøst vil i gang!

Mvh.

clauskaf
                    Deltager
                      • Nova

Hej Johannes

Det tror jeg ikke vil ske

Det virker som om I har en meget velfunderet forening.

Har du set tråden med den unge mand fra Alssund gymnasium?

Jeg henviste ham til jer, men han har vist et transportproblem

hilsen Claus

clauskaf
                      Deltager
                        • Nova

Hej Johannes

Han hedder Klozcat og har oprettet tråden i nybegynder som: Gode råd til astrofotografering

Hilsen Claus

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Er det bare mig?…–' er lukket for nye svar.