Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?

• Dette emne har 119 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 5826 times
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 120 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

En skam det skal tage så lang tid. Vi er + 4 måneder henne i forløbet og beskeden er stadig “om kort tid”. Tror desværre løbet er ved at være kørt.

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Lars

Bedre sent end aldrig 🙂

Der er nok nogen som vil mene, at løbet allerede var kørt, da Rudi oprettede sit forum.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Bjarne
        Moderator
          • Super Nova

På en kosmologisk tidsskala er det jo ret hurtigt. Hvor mange af punkterne mangler at blive implementeret?

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

De mangler alle at blive implementeret.

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

De mangler alle at blive implementeret.

mvh

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

Torben:
                Der er nok nogen som vil mene, at løbet allerede var kørt, da Rudi oprettede sit forum.

Hvad betyder det?

Mvh,
                Bjørn

biberadm
                Admin
                  • Main Sequence

Staging2 skulle nu være i luften. Håber det funker nogenlunde. Hvis der er diskrepanser mellem staging2 og live-sitet, så sig til.

Billedetest:
                  Frank Lloyd Wright

Dette er min nye signatur. xx

Vedhæftninger:

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Bjørn

Der var jo en meget stor utilfredshed da det nye forum gik i luften, og dette fik Rudi til at starte et forum, som i højere grad faldt i de klagendes smag. Godt nok er der tale om en forholdsvis lille flok, som har ytret deres utilfredshed, men det har i høj grad været meningsdannerne.

Hvor mange der har valgt Rudis forum i stedet for nærværende ved jeg ikke. Om nogle vil vende tilbage efter at forum er blevet opdateret med nyt layout og ekstra funktioner er svært at sige. Toget er vel kørt, hvis formålet er at samle hovedparten af dansk amatørastronomi i det samme forum.

Som jeg tidligere har skrevet, så er jeg rystet over den voldsomme reaktion der kom, da det nye forum blev præsenteret. Det nye forum fungerede, ganske vist med nogle mindre fejl, men folk kunne fortsat skrive indlæg, og der kunne indsættes billeder.

Nu er layout så ændret. Efter min mening er det ikke så elegant som det var før, men lad os nu se, hvad folk siger….

mvh
                    Torben

Mogens.Bildsøe
                    Deltager
                      • Nova

Nu er layout så ændret. Efter min mening er det ikke så elegant som det var før, men lad os nu se, hvad folk siger….

Hej Torben,
                      Har endnu ikke testet de forskellige features, men dette layout er da langt mere elegant end det gamle!

Ps.: Mangler der ikke en “marker alle som læst”? Og er det ikke muligt at se et pre-view af svar-teksten før den sendes?

VH/ Mogens B

Hilsen Mogens B.

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Hej Mogens

Jeg tror ikke, at alle ændringer er gennemført endnu.

mvh

Rudi
                        Deltager
                          • Neutron star

Torben, jeg tror ikke man skal se så sort/hvidt på det. Astro-Forum og astronet udelukker jo ikke hinanden, jeg kan da se at flere færdes og skriver begge steder (incl undertegnede), så mon ikke begge fora kommer til at sam eksistere fremover.

Jeg kender ikke til Astro-Forum’s statestik, men her er lidt fra astronet:

Der er p.t. 94 registrerede brugere på https://www.astronet.dk/forum/.
                          (Det er “rigtige” brugere, dvs ingen spambots.)

Der er ca 400 unikke besøg på astronet.dk hver dag.

6 brugere har lavet mindst 100 indlæg.
                          12 brugere har lavet mindst 50 indlæg
                          27 brugere har lavet mindst 27 indlæg.
                          63 brugere har lavet mindst eet indlæg.
                          (31 brugere har ikke lavet nogen indlæg.)

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Hej Rudi

Jeg har godt bemærket, at flere skriver indlæg begge steder, men det var da nemmere, at man kun skulle tjekke eet forum for nye beskeder. Selvfølgelig kan de to fora godt sameksistere, men jeg synes bare, at det er lidt bøvlet.

Vi har jo også 2Astro. Hvor meget trafik der er der ved jeg ikke.

mvh
                            Torben

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Her er lidt statestik.

Views

Forside More stats 184
                              Er der overhovedet liv i udviklingen endnu? More stats 101
                              Nyt More stats 82
                              Home page / Archives More stats 54
                              FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG More stats 34
                              Flytning af pegningen af domænet astro-forum.dk More stats 21
                              Cell-X More stats 15
                              ASI 174MM-Cool (mono) er ankommet More stats 15
                              ASTROFOTOS OG -TEGNINGER More stats 14
                              KØB & SALG, FORHANDLERNYT More stats 12
                              Other posts 67
                              Total views of posts on your blog 599

henrik.schneider
                              Deltager
                                • Nova

Selvfølgelig kan 2 og 3 forum leve side om side, men mon ikke der med tiden vil blive et foretrukket forum, engang var det astro-forum.dk.
                                Jeg så absolut helst at der kun var et fælles fora, og det er ud fra et bekvemmeligheds synspunkt, det er nemmere med bare et fora.
                                Tiden må vise hvilket der i fremtiden bliver det foretrukne, om om vi ender med et aktivt og mindst 2 næsten passive fora.

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Jeg er i tvivl om hvor jeg skal poste kommentarer og anmerkninger til den seneste versionen, men i mangel af et bedre sted legger jeg det i denne tråd. Mine nummereringer af forslag/bugs er en fortsættelse af de (10) jeg nævnte i https://staging2.forum.astronomisk.dk/forums/topic/velkommen-til-staging2/ på testforumet.

11. Lidt smådteri der kan justeres ret hurtigt internt i WordPress. Det medste er selvforklarende i billederne, men jeg har kommenteret under billederne der hvor det måske ikke er entydigt hvad jeg mener. Spørg gerne hvis det er noget.

Velkommen bør være med udropstegn. Dersom man skal bruge prikker istedet så er dansk/norsk standard eet mellemrum og derefter tre prikker.

Dansk/norsk standard datoformat er med punkt mellem sifrene, ikke skråstreg. Klokketegn er punkt, ikke colon som på engelsk.

Dansk/norsk tusindseparator er punkt (og komma før evt. decimaler).

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 120 i alt)
                                • Emnet 'Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?' er lukket for nye svar.