Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?

• Dette emne har 119 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 6 Ă„r siden af BjĂžrn SandĂ„ker. This post has been viewed 5834 times
Viser 15 indlĂŠg - 46 til 60 (af 120 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Jeg forstĂ„r begge jeres synspunkter. Jeg har stor sympati for Bjarnes Ăžnske om at formidle astronomi, og jeg er sikker pĂ„, at der findes lĂŠsere af dette stof. Det kan godt vĂŠre nogen af dem, som i forvejen gĂ„r til foredragene arrangeret af Folkeuniversitetet, og hvor AS giver sine medlemmer mulighed for at deltage helt gratis. Og sĂ„ skal vi jo huske, at AS’ formĂ„lsparagraf netop handler om at udbrede kendskabet til og interessen for astronomi.

PÄ den anden side har vi sÄ amatÞrastronomien, som i hÞj grad baserer sig pÄ den hardwaremÊssige side af sagen. Som Lars skriver, er der helt klart behov for et sted, hvor bÄde hjemmebyggere, kÞbere af instrumenter, astrofotografer og observatÞrer kan udveksle erfaringer, vise resultater og skrive om astronomisk udstyr.

mvh
      Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hejsa.

Jeg mÄ sige at jeg er rystet over Bjarnes holdning til den tekniske side af amatÞrastronomien.

Et af de helt store fordele ved dette forum, var netop at man her kunne udveksle erfaringer og meninger om diverse udstyr, og trÊkke pÄ andres erfaringer. Det var en af de ting der virkeligt gav (bemÊrk datid!) dette forum vÊrdi. I den holdning har du i den grad skudt forbi skiven!

Denne side af amatÞrastronomien har alle dage vÊret en del af indholdet i Astronomisk Selskab, lÊs blot de gamle eksemplarer af Nordisk Astronomisk Tidsskrift, hvor der er mange artikler om alt muligt teknisk, ogsÄ fra amatÞrenes hÄnd.

Idag er den fotografiske del af amatĂžrastronomien blevet en vĂŠsentlig del af dette, og netop muligheden for at udveksle og prĂŠsentere fotos for hinanden er en meget stor del af det amatĂžrastronomiske samarbejde. Denne mulighed (med erfaringen af at 800×600 er maks) er nu effektivt fjernet fra dette forum.

Heldigvis kan jeg da se at Torben, hvis artikler jeg altid har lÊst med stor interesse, er opmÊrksom pÄ problemstillingen. SÄ alt hÄb om at vende tilbage til et brugbart forum, som er af almen interesse for amatÞrastronomerne, er da heldigvis ikke ude.

mvh

Jens

spatzek
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har i en del af mit arbejdsliv vĂŠret ansat til at formidle astronomi, sĂ„ jeg har faktisk fĂ„et grunker for det. Men her handler det om skĂŠg og snot – hver for sig. Der findes utallige gode hjemmesider, blogs, instagram, facebook, magasiner, blade, bĂžger, der behandler emnet, og ofte meget bedre end godt.

Hvorfor vi skal formidle, det forstĂ„r jeg ikke. Det gider jeg dĂŠleme ikke, som i – slet ikke. Vi skal her dele vores erfaringer, komme med gode rĂ„d, fĂ„ gode ideer serveret og hygge os med vores fantastiske hobby. Jeg vil nĂžrde med dem jeg vil og vĂŠre flĂžjtende ligeglad med, om det er mere snĂŠvert end snĂŠvert. Jeg vil kunne se et fantastisk astrofoto, hĂžre om Thomas sidste observationer, hĂžre om Jens spejlmands spejlslibninger og fĂ„ nogle skĂŠve kommentarer, der ogsĂ„ er sĂŠrdeles hyggeligt, nĂ„r man kender folket.

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Godt brĂžlt, LĂžve!

lindhard
            Deltager
              • Super Nova

Jeg mÄ tilslutte mig Jens Jacobsens og Lars Spatzeks synspunkter.

Astro-forums fokus er skredet vĂŠk fra den praktiske amatĂžrastronomi.

Al respekt for Bjarnes skriverier, men den massive tĂŠppebombning af teoretiske artikler om alt mellem himmel og jord ( !) eller ofte nĂŠrmere links til andre steder, vi er udsat for, er ikke fremmende for amatĂžrfĂŠlleskabet.

Astro-forum skal ikke vÊre en indlÊringsblog, men et udvekslingsforum med nem adgang til at lave indlÊg, vise billeder og kommunikere sÄvel i forum som med PM.

Skiftet til det nye forum er en fiasko, desvĂŠrre. Det fungerer ikke, mange basale funktioner er glemt eller udeladt.

Udviklingen viser, hvor farligt det er ikke at inddrage brugerne og lytte til deres Þnsker. Andre stÄr pÄ spring, og konkurrenten er allerede dukket op over horisonten.

Astronet startede mÄske som en mÄde at vise, at man godt og nemt kunne lave et forum, som indeholdt de fleste af de ting, vi efterlyste. Men tiden er gÄet, og Rudi er nu blevet bidt af internetbacillen og vil have sit eget forum.

Debatten pÄ astronet er for tiden centreret om opbygningen af sitet, grafik, udseendet pÄ smileys og andet ligegyldigt, men langsomt kommer de astronomiske indlÊg, vi tidligere havde her, og med mindre Rudi kommer til sig selv og vÊlger at bruge sin sikkert sparsomme fritid pÄ at sidde ved kikkerten og ikke ved computeren, sÄ vil brugerne stille, men sikkert sive over til den nye og blive der, til Rudi taber pusten og ogsÄ astronet gÄr i stÄ, som det er sket for astros og astronomibladets fora.

SĂ„ kommer der nok en anden. Det er Ă„benbart attrĂ„vĂŠrdigt at vĂŠre den der ”stĂ„r for det”, og pĂ„ den mĂ„de spredes tingene ud i stedet for at vĂŠre samlet hos selskabet.

Fordelen ved Astronomisk selskab, som jeg selv er stor tilhÊnger af, er at selskabet er en institution, sÄ det ikke behÞver vÊre bundet op pÄ enkeltpersoner og dermed afhÊngig af de mange personlige forhold som gÞr, at man kan miste interessen.

Vi er inde i en trist udvikling.

Men jeg er ikke bedre end de andre, jeg flytter ind der, hvor mine interesser tilgodeses, og det er ikke pÄ dette forum lige p.t.

mvh
              Lars

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Lars skrev:

Astronet startede mÄske som en mÄde at vise, at man godt og nemt kunne lave et forum, som indeholdt de fleste af de ting, vi efterlyste. Men tiden er gÄet, og Rudi er nu blevet bidt af internetbacillen og vil have sit eget forum.

Du har ret i at astronet fĂžrst var for at se “hvor svĂŠrt kan det vĂŠre”. Det viste sig jo at vĂŠre ganske simpelt. Jeg er frygtelig ked af at det levende astro-forum.dk miljĂž er vĂŠk, som flere skriver er vi mange der er glade for et levende let tilgĂŠngeligt forum. Hvem er online? Hvad kikker de pĂ„ pĂ„ forum (det kan man faktisk ogsĂ„ se pĂ„ astronet.dk), hvad skal der observeres osv osv.

Lars skrev:

Debatten pÄ astronet er for tiden centreret om opbygningen af sitet, grafik, udseendet pÄ smileys og andet ligegyldigt, men langsomt kommer de astronomiske indlÊg, vi tidligere havde her, og med mindre Rudi kommer til sig selv og vÊlger at bruge sin sikkert sparsomme fritid pÄ at sidde ved kikkerten og ikke ved computeren, sÄ vil brugerne stille, men sikkert sive over til den nye og blive der, til Rudi taber pusten og ogsÄ astronet gÄr i stÄ, som det er sket for astros og astronomibladets fora.

Jeg bruger faktisk ikke sÄ meget tid pÄ at servicere astronet.dk, vel i snit 30 minutter om dagen. Det er jo kun smÄrettelser og lidt vejledninger. astronet.dk er sÄdan set fin nok nu og kan efter min mening kÞre videre i Ärvis uden de store Êndringer.
                Og nu tillader vejret jo ikke meget andet end sky observationer!!!
                Mht at det hele skal hĂŠnge pĂ„ mig, sĂ„ er det meningen at astronet skal drives af en forening, der er allerede en administrator foruden mig selv og der skulle gerne komme flere til. Det skal ikke vĂŠre “mit” forum men “vores” forum. Min eneste hensigt er, som jeg har nĂŠvnt overfor, at skabe et levende forum til amatĂžr astronomer.

Jeg prÞver pÄ at kun bidrage konstruktiv til debatten her pÄ forum.astronomisk.dk. Jeg kunne sagtens deltage mere i debatten med Torben og Bjarne, men jeg syntes ikke at jeg bÞr gÞre det nu hvor jeg har startet astronet.dk op. Jeg kan kun sige at jeg ogsÄ er meget enige med Jens Jakobsen, Nikolaj, Spatzek, Nightsky, jjosfsen og mange flere.

Lige til sidst, sĂ„ sagde jeg allerede helt tilbage d. 2/11 kl 20:41 (http://forum.local/forums/topic/som-oensket-mit-syn-paa-siden/), fĂžr astronet.dk var i tankerne, at jeg ikke tror pĂ„ at BBPress, uanset hvor meget hattelak og kulĂžrte lamper man pynter det med, bliver et “rigtigt” forum.

/Rudi B. Rasmussen

jonas.c
                Deltager
                  • Super Giant

Som jag nÀmnt tidigare, kÀnner jag mig inte alls hemma eller bekvÀm i det nya forumet.

Jag tyckte det gamla var fantastiskt bra men inser att ni hade problem med hackare och dÀrför mÄste göra nÄgot, men varför Àndra det sÄ drastiskt? Kunde man inte byggt ett sÀkert forum pÄ liknande sÀtt?

Idag tenderar jag att hellre gÄ in pÄ http://www.forum.2astro.dk/forum/default.asp och https://www.astronet.dk/ istÀllet för detta forum. Jag tycker det Àr vÀldigt trÄkigt men Àr det sÄ ni i ledningen vill ha det, fÄr det vÀl bli sÄ. TyvÀrr innebÀr det nog att fÀrre och fÀrre besöker det. Det motverkar i sÄ fall syftet. Det kan vÀl ÀndÄ inte vara sÄ ni i ledningen vill ha det?

Sorry, men det Àr mina Àrliga kÀnslor för det nya forumet.

Jonas

johanfynbo
                  Deltager
                    • Asteroid

KĂŠre alle,

Lige en bemĂŠrkning fra min side. Jeg sidder i ASs bestyrelse, men taler pĂ„ egne vegne. Vi har absolut ingen Ăžnsker om at ĂŠndre karakteren af dette forum – det er til for medlemmernes skyld. Flytningen var primĂŠrt motiveret af, at den gamle platform kun med stigende vanskelighed kunne viderefĂžres. Den helt store hovedpine har vĂŠret at fĂ„ hele historikken fra den gamle platform med over og der er langt et kĂŠmpe arbejde i at fĂ„ det sikret.

Jeg kan jo her tydeligt se, at der er flere elementer i den nye opsĂŠtning, der skal rettes til. Der er en process som er i fuld gang, hvor der bliver opsamlet Ăžnsker om forbedringer (farvevalg, filstĂžrrelser, o.s.v.). Jeg synes ikke det hele behĂžver at vĂŠre sĂ„ dramatisk – hvorfor ikke prĂžve at diskutere os til rette i god ro og orden og fĂ„ rettet de uheldige elementer i den nye platform? Jeg er ked af, hvis folk begynder at forlade dette forum. Vi arbejder jo alle frivilligt, sĂ„ hvis der er nogen, der har lyst til at lĂŠgge nogle timer i udviklingen sammen med denne gruppe vi har sat sammen, sĂ„ tror jo kun det vil blive modtaget med stor begejstring og velvilje.

Ang. diskussion om teknik vs. mere fag-astronomisk indhold. For mig er det bÄde-og og ikke enten-eller. SÄlÊnge der er klare trÄde, sÄ kan man jo bidrage der hvor man synes det er mest interessant. Der er efterhÄnden ved at strÞmme en del ned medlemmer til Astronomisk Selskab og jeg synes der er fint, at vi bÄde kan have noget til folk, der vil sÊtte deres eget udstyr sammen, dele billeder, eller diskutere nyt i astronomien. Bjarne var iÞvrigt min vejleder pÄ universitetet og jeg kender ingen, der ved mere om astronomien end han. Det er da dejligt, at vi har adgang til denne slags resurser ogsÄ. Jeg synes det ville vÊre for fattigt, hvis vi ikke havde begge dele. Det er jo helt forrygende dygtige folk, der bidrager her med teknisk udvikling, men der foregÄr jo ogsÄ spÊndende astronomisk arbejde med udstyret (et godt eksempel er Kim og hans asteroidearbejde). Hvis vi kan hÞre om dette her pÄ astro-forum, sÄ er det da fantastisk.

SÄ tilsidst: jeg vil indtrÊngende bede om, at I blot bliver ved med at komme med forslag til forbedringer, og sÄ skal vi nok sammen fÄ lÞst problemerne og fÄ lavet et forum, der er til glÊde for alle.

Mvh og tak,
                    Johan

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

KĂŠre Johan,
                      Inden I bruger en masse krudt, og mĂ„ske penge, pĂ„ at fĂ„ tweaket BBPress til at opfĂžre sig som et internet forum, der tilgodeser brugernes krav og forventninger, ville det sĂ„ ikke vĂŠre en god ide, at finde ud af hvad det egentlig er brugerne gerne vil have? Som professionel software udvikler med snart 30 Ă„rs erfaring, er det mig en gĂ„de, at man skifter til noget fundamentalt anderledes uden den mindste kommunikation med brugerne. TĂŠnk hvis du mĂžder op nede pĂ„ NOT’en nĂŠste gang og teleskopet er erstattet af et radioteleskop fordi NOT’s bestyrelse troede at du ville fĂ„ mere gavn af den! Jeg mener selvfĂžlgelig ikke at der skal laves en formel krav specifikation, men blot en liste over funktionelle og grafiske krav. Man kan jo starte med at se pĂ„ og sammenligne mulighederne i de forskellige forum platforme, f.eks her: https://www.forum-software.org/forum-comparator/bbpress-vs-phpbb3
                      Jeg er ikke web udvikler, sÄ jeg kender ikke meget til dette omrÄde, sÄ jeg spurgte Google efter lidt forskelligt, samt lÊste et par artikler pÄ Wikipedia, bl.a https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum. Det meste jeg stÞdte pÄ var phpBB eller lignende systemer. Man kan flere steder lÊse at BBPress er fint til et _lille_ forum til at bakke op om et allerede eksisterende WordPress CMS.

Jeg er ikke medlem af AS, sÄ jeg vil helst ikke blande mig for meget, men jeg _var_ en flittig bruger af Astro-Forum og er meget ked af skiftet til den nye platform. Jeg mangler stadig at finde et eksempel pÄ nettet baseret pÄ BBPress der har den klassiske forum look-and-feel. Og tro mig, jeg har virkelig sÞgt efter og set pÄ mange eksempler, bl.a fra denne liste: https://bbpress.org/about/examples/

GlĂŠdelig Jul
                      /Rudi

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Opdatering af listen:

1. PM-funktion
                        Der bÞr vÊre et PM-system tilknyttet forum, sÄ medlemmer kan skrive beskeder til hinanden.

2. Det grafiske udseende
                        Tilpasning af farvefelter som gÞr siden mere overskuelig, og nemmere at finde rundt pÄ. Der bÞr vÊre en behagelig kontrast mellem baggrund og tekst, sÄ brugeren kan lÊse pÄ skÊrmen uden at ÞdelÊgge evt. opbygget nattesyn. Der er sikkert mange meninger om, hvad et behageligt udseende er, men vi satser pÄ at komme frem til et acceptabelt kompromis, som hovedparten kan bruge.

3. Hit counter
                        Vi skal kunne se, hvor mange der har vĂŠret inde og lĂŠse et emne.

4. Real time display for indlĂŠg
                        Visning af den korrekte tid selvom man ikke er logget pÄ.

5. Generelle typografiske tilretninger
                        MĂ„ske kan man gĂžre de seneste emner mere overskuelige, fx ved at skrive emneoverskriften fĂžrst – mĂ„ske i en fed skrift og navnet pĂ„ personen efter. Skal stĂžrrelsen af avatars ĂŠndres? Skal beskrivelsen under hovedemnerne afkortes for at fĂ„ plads til flere emner? Andet?

6. Tilpasning af billedstĂžrrelse til mobilvisning
                        Billeder skal kunne vises i hele deres udstrÊkning pÄ en mobil.

7. Hvem er logget pÄ?
                        Det vil vÊre rart at kunne se, hvem der er logget pÄ.

mvh
                        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jesperg
                        Deltager
                          • Super Nova

I et levende og inspirerende astroforum skal der vĂŠre plads til det hele, bĂ„de indlĂŠg om den professionelle verdens seneste landvindinger, spĂžrgsmĂ„l om hvor man skaffer en skrue med et bestemt gevind, byggeprojekter, AS-sektioner m.v. – og ikke mindst de forskellige amatĂžrfotos – ogsĂ„ de fĂžrste spĂŠde forsĂžg! SÅ VIL VI BEVARE ET FORUM FOR ALLE!

Jeg glÊder mig til den grafiske brugerflade og indretning bliver optimeret, thumbs-up til dem der arbejder pÄ det.

Jesper G.

nightsky
                          Deltager
                            • Neutron star

Ganske enig i at der skal vĂŠre plads til forum og formidling. Problemet er at den nuvĂŠrende form ikke er egnet til forum.

Dejligt at hĂžre fra bestyrelsen forĂžvrigt.

Jeg er enig med Rudi i at den valgte platform bliver op af bakke, mÄske umuligt at til at virke fornuftigt.

johanfynbo
                            Deltager
                              • Asteroid

KĂŠre alle,

Jeg er ikke ekspert i, hvilke muligheder og begrĂŠnsninger, der er i den nuvĂŠrende platform, men jeg kan garantere, at vi i AS’s bestyrelse vil gĂžre vores ypperste for at finde en lĂžsning, der tilfredsstiller brugernes behov. Lad os sĂžrge for at Torbens liste har alle Ăžnsker med og sĂ„ tager vi den derfra.

God jul og godt nytÄr til alle!

Mvh Johan

jens.jacobsen
                              Deltager
                                • Neutron star

Hejsa.

Sad lige og trÞstede mig med at lÊse i nogle gamle numre af Nordisk Astronomisk Tidsskrift. Deri finder man netop det miks af teoretiske emner, nyopdagelser og nyheder samt indlÊg fra amatÞrastronomer, som jeg syntes burde vÊre mÄlsÊtningen for dette forum.

OgsÄ sektionerne er rigt reprÊsenteret.

Et tilfĂŠldigt eksempel fra stakken kunne vĂŠre nr 1 fra 1932.

Den fĂžrste artikel er et foredrag af Bengt StrĂžmgren om stjerners indre.

NĂŠste artikel om amatĂžrfotografi med et tessarobjektiv og 9×12 plader. PĂ„ Âœ times eksponering nĂ„s ned til mellem 8 og 9 mag! Optagelserne udfĂžrtes med hĂ„nddrevet teleskop, da der ikke var urvĂŠrk pĂ„ opstillingen. Det indsatte billede er meget mĂžrkt, med nogle fĂ„ lyse prikker pĂ„.

SĂ„ en artikel om Deutsches museum afdeling for astronomi.

DernÊst et indlÊg af en amatÞrastronom sÄ havde set det grÞnne glimt ved solopgang den 31/12 1930.

En artikel om hvorfor Tycho Brahe boede i Prag.

En artikel om Leoniderne

Et indlÊg om observationer af mÄneokkultationer udfÞrt af sektionens medlemmer. IÞvrigt ganske mange observationer.

Et indlĂŠg om et mindesmĂŠrke for Thorval KĂžhl.

En artikel om Saltsjöbadet observatorium.

En artikel om observationer af foranderlige stjerner, specifikt SS Cyg, udfĂžrt af sektionens medlemmer.

En indlĂŠg i artikelserien om nordiske amatĂžrobservatorier (iĂžvrigt skrevet af Elis StrĂžmgren)

Mindre meddelelser, hvor opdagelsen af en klar Algol type stjerne er gjort af to observatĂžrer i Aarhus. Det drejer sig om 17 Auriga, som er opdaget visuelt under observation af AE Auriga!!! (Den skal jeg vist lige have gravet lidt mere i), en anden ny variebel, og komet Reinmuth.

Bladet afsluttes med nye bogudgivelser samt meddelser til medlemmerne. samt en ualmindelig flot reklame for Zeiss fra Brock &Michelsen.

Alle artikler er skrevet pÄ det sprog forfatteren nu har som modersmÄl, sÄ der er artikler bÄde pÄ dansk, norsk og svensk.

Jeg siger ikke at dette forum skal vÊre en kopi af et 85 Ärs gammelt tidsskrift, eksemplet er blot for at illustrere at Astronomisk Selskab har en meget lang tradition for at kunne formidle artikler der har en meget bred mÄlgruppe, bÄde i Danmark, men sÄ sandelig ogsÄ i resten af Skandinavien.

Denne tradition skal vi vÊrne om, og jeg havde en meget klar forestilling om at dette forum, isÊr med omrÄderne for sektionerne, skulle vÊre en moderne arvtager til denne tradition.

Heldigvis er det ogsĂ„ det jeg kan lĂŠse i Johan’s indlĂŠg i denne trĂ„d, og tak for det.

SÄ jeg vil blot opfordre til at vi alle hjÊlpes ad med at fÄ dette forum til at bilve meget bedre end det gamle var!!

Uden fĂŠlles hjĂŠlp findes dette forum jo ikke!

mvh

Jens

jens.jacobsen
                                Deltager
                                  • Neutron star

Opdatering af listen:

1. PM-funktion
                                  Der bÞr vÊre et PM-system tilknyttet forum, sÄ medlemmer kan skrive beskeder til hinanden.

2. Det grafiske udseende
                                  Tilpasning af farvefelter som gÞr siden mere overskuelig, og nemmere at finde rundt pÄ. Der bÞr vÊre en behagelig kontrast mellem baggrund og tekst, sÄ brugeren kan lÊse pÄ skÊrmen uden at ÞdelÊgge evt. opbygget nattesyn. Der er sikkert mange meninger om, hvad et behageligt udseende er, men vi satser pÄ at komme frem til et acceptabelt kompromis, som hovedparten kan bruge.

3. Hit counter
                                  Vi skal kunne se, hvor mange der har vĂŠret inde og lĂŠse et emne.

4. Real time display for indlĂŠg
                                  Visning af den korrekte tid selvom man ikke er logget pÄ.

5. Generelle typografiske tilretninger
                                  MĂ„ske kan man gĂžre de seneste emner mere overskuelige, fx ved at skrive emneoverskriften fĂžrst – mĂ„ske i en fed skrift og navnet pĂ„ personen efter. Skal stĂžrrelsen af avatars ĂŠndres? Skal beskrivelsen under hovedemnerne afkortes for at fĂ„ plads til flere emner? Andet?

6. Tilpasning af billedstĂžrrelse til mobilvisning
                                  Billeder skal kunne vises i hele deres udstrÊkning pÄ en mobil.

7. Hvem er logget pÄ?
                                  Det vil vÊre rart at kunne se, hvem der er logget pÄ.

————————-

8. En mere fremtrÊdende plads til sektionerne. Som det er nu, er det nÊrmest en eftertanke placeret lÊngst nede pÄ en side, som man sjÊldent nÄr at scrolle ned til.

9.Drag & Drop af billeder. Nu har jeg jo set hvor smart det kan gÞres, sÄ metoden med at linke til billeder virker meget gammeldags.

10. Opdatering af nye indlĂŠg, selv om man ikke er logget ind. Dette var en meget rar feature pĂ„ det gamle forum, og jeg mener ikke at vi skal undvĂŠre den her… Det mĂ„ kunne fikses.

Og grundlÊggende mener jeg ikke at vi skal undvÊre nogetsomhelst fra det gamle forums funktionalitet. Vi skriver jo 2018 (om nogle fÄ dage) Alt er muligt!

mvh

Jens

Viser 15 indlĂŠg - 46 til 60 (af 120 i alt)
                                • Emnet 'Er der overhovedet liv i udviklingen endnu?' er lukket for nye svar.