Er der nogen udenfor ?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Er der nogen udenfor ?

• Dette emne har 79 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 11 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 1629 times
Viser 5 indlæg - 76 til 80 (af 80 i alt)
  • Forfatter

soeren
      • Main Sequence

Fik alignet fra stuen (-: tjek

M51 kom på chipen ….. tjek

Og så kom der probs. rent pilot fejl gg

fik slukket for hele opsætningen på hovedkontakten Censored
      øv..

edbbob
      Deltager
        • Super Nova

Den kender jeg godt. Hos mig har det mere været Windows som BSOD’er

Nogen gange kan du være heldig. Hvis du ikke har taget strømmen til monteringen, som du gjorde i dag , kan du nogen gange godt bruge din alignment. Monteringen ved stadig godt, hvor den er, og efter en reboot, kan man fange den igen fra PC’en. Jeg kører EQMOD, og den kan godt forstå de data min EQ6 sender, men ens alignment data ryger. Vil man gerne skyde videre efter samme motiv, som man arb med inden PC’en chrashede, er det bare at sætte guideren på igen, kalibrere guiding, og starte kameraet igen.

Vh

Morten

edbbob
        Deltager
          • Super Nova

Her har jeg skudt efter rosetten, og nu står den på Markarian’s Chain.

Fik skudt lidt mere på den i går, og det er virkelig et spændende område på himlen. Det er et rent overflødighedshorn af galakser:

EDBBOB2013-04-04 01:11:22

mikael_joe
          Deltager
            • Super Nova

ARGH 1½ time spildt.

Efter Pan-starr optagelserne (som gik perfekt) så flyttede jeg monteringen tilbage til midten af haven.

Satte den igang på IC 1805…..ude af fokus….for.anden…havde jo låst den fast!

Genfokus, tilbage på IC 1805….2 x 600s senere….tydelig feltrotation….urgh!

Slukkede montering. Kiggede i polkikkerten og den var helt off. Jeg blev doven efter at havde balanceret monteringen og det var nok til at skubbe den væk.

Forsøger nu for 3. gang på IC 1805……nu må vi se hvordan det så går….

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

Ahh… Nebula

Her er en hurtig stack af rosetten før den forsvandt bag TV antennen overfor:

Viser 5 indlæg - 76 til 80 (af 80 i alt)
            • Emnet 'Er der nogen udenfor ?' er lukket for nye svar.