Er der nogen udenfor ?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Er der nogen udenfor ?

• Dette emne har 79 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 11 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 1627 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 80 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

@Michael

Sejt! Det glæder jeg mig til at se. Jeg skal lige have set Formel1, før jeg får stacket mine egne data.

Vh

Morten

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Jeg havde sat skidtet til at optage en gang Ha af JnEr1, så kikker jeg dem igemmen idag… Og finder ud af at ved første frame er guidestjernen løbet væk…. Så jeg har ca 14 halvtimes subs af aflange streger!!!

tpaw
          • Planet

MStauning wrote: Jeg havde sat skidtet til at optage en gang Ha af JnEr1, så kikker jeg dem igemmen idag… Og finder ud af at ved første frame er guidestjernen løbet væk…. Så jeg har ca 14 halvtimes subs af aflange streger!!!

Øv!!!
          Det var godt nok trist! Det er et vildt, samt imponerende projekt i har gang i, mht. JnEr1!!!
          Jeg bliver målløs hver gang jeg kigger på billedet. Specielt sammenlignet med de andre billeder man kan finde, på nettet.
          Jeg glæder mig til at se det endelige billede (200+ timers optagelse, så vidt jeg kunne forstå) på APOD en dag!

Mvh Thomas

jesper
          Deltager
            • Neutron star

MStauning wrote: Jeg havde sat skidtet til at optage en gang Ha af JnEr1, så kikker jeg dem igemmen idag… Og finder ud af at ved første frame er guidestjernen løbet væk…. Så jeg har ca 14 halvtimes subs af aflange streger!!!

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Skid…. koldt derude,, venter til sommerferien Cool

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Sådan går det når man bare sætter den til og går i seng, uden at bruge CCDAutopilot !

Op på hesten igen Ouch

palle.b.
                Deltager
                  • Nova

er på vej ud, skal lige kikke lidt Wink

henrik.schneider
                  Deltager
                    • Nova

Prøver at få lidt skud af cometen gennem naboens hæk, ikke gode odds men jeg kan da se halen 🙂

nhaagh
                    Deltager
                      • Super Giant

Har lige være ude med prisemekikkerten. Komenten står fint med en hale på knap en grad. Synes faktisk den er tydeligere end i går.

tom.a
                      Deltager
                        • Super Giant

Jeg var ude i går aftes og kigge på PanSTARR med min 20×80 prismekikkert. Vurderede halens længde til omkring 40 bueminutter. Og fik lavet denne skitse. Skitsen kan sammenlignes med Niels Haaghs fine billede fra i går, som svarer meget godt til det jeg så i prismekikkerten.

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
                        Min blog http://grib-stjernerne.dk/

palle.b.
                        Deltager
                          • Nova

Er lige kommet ind, Har nydt månen med min MAK180 og et Baader Solar Continuum filter, det er

uden tvivel det bedste “måne” filter jeg har prøvet. SÅ hvis man har et Baader Solar Continuum filter der ligger stille efter solnedgang, så prøv det lig sammen med månen
                          Thumbs%20Up

henrik.schneider
                          Deltager
                            • Nova

Så er alt klart,

Guiding kører som det skal, og der er clear-sky over Fårup.

I ønskes en god fangst i aften/nat

jens.jacobsen
                            Deltager
                              • Neutron star

I lige måde Henrik.

Har været igang en times tid nu.

mvh
                              Jens

mikael_joe
                              Deltager
                                • Super Nova

Har været igang i en halv time på kometen.

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Fik taget mig sammen til faktisk at polaraligne CGE’en.. Den var noget over en grad i AZM og en god ½grad i AZ off.

Er nu gået igang med lidt JnEr1 men regner med kun at bruge dem der kommer ned efter kl 22:05 (hvor det er helt mørkt). Vil bare lige se hvor meget det gav at polaraligne..

MStauning2013-03-31 21:42:48

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 80 i alt)
                                • Emnet 'Er der nogen udenfor ?' er lukket for nye svar.