Er der kvalitetsforskel mellem Astro og Meade

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Er der kvalitetsforskel mellem Astro og Meade

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 31 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

boelle
      • Moon

Hej

Sidder her og forsøger at finde ud af om der er kvalitets-forskel mellem Astro- og Meade-Produkter, for én ting er sikkert og det er at prisen er anderledes. Kigger specifikt på focal reducers:

Meade (normalpris 1599):

http://meade.dk/product/meade-serie-4000-f63-focal-reducer-393/

Astro (normalpris 599):

http://meade.dk/product/astro-063x-focal-reducer-2-401/

Så er der nogen der har et bud på om disse produkter er sammenlignelige, eller om Meade svarer til Aston Martin og Astro er Wartburgen 🙂

Er der desuden nogen der ved hvem der producerer Astro, for et søg på nettet resulterer i alt andet end producenten og ganske meget i astrologi, hvilket er en smule off topic.

Mvh

Bøllebølle2013-12-19 10:13:01

Anonym
        • Super Nova

Den hvor der står Astro på, er den samme som andre importører også sælger under eget navn. F.eks TS. Det kan sagtens være en forsvarlig og prisbillig løsning baseret på en tolinset corrector. Meades består af en firelinset enhed og er formentlig også bedre coatet.

Jeg tror jeg ville vælge en Aston Martin hvis jeg kan få den for to Wartburgeres pris!

Mvh.

outlook
        Deltager
          • Super Nova

De to produkter er ikke umiddelbart sammenlignelige, idet Meade reduceren også korrigerer feltet og det gør Astro reduceren ikke, den reducerer bare. Så Meade’en er faktisk Aston Martin’en og den anden en Wartburg.

Astro importerer blot en masse tilbehør fra en fabrik i Taiwan ligesom mange andre importører som fx TS. Så mærker de tilbehøret med deres eget logo. Det er en normal praksis, men gør også at tilbehøret ikke adskiller sig en døjt fra konkurrentens i det prissegment.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

boelle
            • Moon

Hej Johannes og Leif

Tak for god og præcis information. 🙂

Så kan jeg jo konkludere at astronomi-udstyr branding forholder sig ligesom IT-udstyr. En branche jeg er lidt mere velbevandret i.

Konklusion – jeg må bide i det “sure” og købe den rigtige…

Mvh

Bølle

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Hov hov! Hvilken reducer, du skal købe, beror på, hvilket teleskop, du skal bruge den til!

Thomas, Bornholm

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Er der kvalitetsforskel mellem Astro og Meade' er lukket for nye svar.