EQMOD – hur funkar det idag?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR EQMOD – hur funkar det idag?

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af Mogens. This post has been viewed 308 timesBildsøe. This post has been viewed 308 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

gais
      • Main Sequence

Du kanske känner till EQMOD?, denna lilla mixtring av EQ6 eller HEQ5pro ger en mängd fördelar, tex:

– Äkta sync
      – Bättre noggranhet i GoTo
      – Möjlighet till Astrometic Stackning

Förr fick man löda och greja. Nu har jag förstått att man kan i handkontroller (v.3.21) ställa in PC direct och dessutom slippa andra externa burkar som fixade till RS-232 linan.
      Tydligen skall den vara 100% ascom idag.

Stämmer detta? – har ngn nån erfarenhet?

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Den drillede mig i startenmen jeg er lidt i tvivl om om det var håndkontrollen ellers EQmod der var årsagen…..

Prøvede EQmod i går, via Stellarium+stlleriumAscomdriver og lavede align via stellarium, og det virkede fint.

PCdirect virker fint i de nye håndkontrols og derfor skal man ikke bruges eqmod-boksen.

TommyF2009-01-06 16:43:19

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Jeg har prøvet Eqmod, den anden aften og den virkede ok. Men hvad med Maxpoint, den bruger dem der køre Maxim jo, kan de det samme??? Skal da lige prøve den næste gang jeg skal ud. Dem der bruger Maxpoint må da gerne komme med nogle fiduser. Michael og Jacob Thumbs%20Up

Mogens.Bildsøe
          Deltager
            • Nova

Jeg har afprøvet at styre EQ 6 pro mount med EQmod (EQASCOM) via Carte du Ciel (uden kikkert monteret), og det ser ud til at virker uden problemer. PC forbindes fra com port til håndkontrollen (som skal stilles til “PC direct ” mode).

Mogens B

Hilsen Mogens B.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'EQMOD – hur funkar det idag?' er lukket for nye svar.