Astrojensen wrote: Jo, EQ-7 blev til EQ-8. Prototypen EQ-7 blev videreudviklet, på grundlag af de indput Synta fik ved de første fremvisninger på messer o.lign.
Må håbe de har fået et kvalitetsprodukt ud, der bare kører.
Hvem tør gætte på en pris?
Thomas, Bornholm
Det blev ungefär som jag gissade när EQ-7:an försvann innan den blev officiell. Den Schweiziska ASA-monteringen sätter ju ny standard för mer avancerade monteringar och kineserna är ju aldrig sena att följa efter. Jag kan förstå att de väljer en lite billigare lösning men priset kommer säkert att bli mer attraktivt också. Jag gissar på runt SEK 30.000:- – men tyvärr kommer jag inte att vara en av de första ägarna. Jag har inte kört slut på min EQ-6 Synscan ännu
Det er ikke helt ved siden af. Min Gemini G42 kostede ca det samme ex. transport og den bærer ca 45 kg og en PE på under 5-6 buesek. Den har dog ikke encodere på begge akser.
Max +/-1 pe med guiding er jo næsten utroligt! Og det billedet med 32×5 min u-guidet af bobletågen er jo bare fantastisk.
Men jeg føler at Gemini bliver lidt for “manuelt” og professionelt. Jeg setter pris på de automatiske rutinerne til Sky-Watcher og Celestron, der hjælper en stakkels nybegynder. Bjørn T. Jønsson2012-01-17 11:59:51