EQ6Pro systemfejl eller???

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER EQ6Pro systemfejl eller???

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af bwinkler. This post has been viewed 149 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle opståede “fejl” ved min opstilling, eller er det mig der ikke forstår noget?? Confused Opstillingen kan ikke mere rettes ind med håndkontrollen og fjerncomputeren, dvs. når jeg vil flytte kikkerten en lille smule for at se på et specielt krater(f.eks.) så farer opstillingen 1-2 grader den ene vej for derefter selv at flytte tilbage igen. Jeg kan ikke ramme nogetsomhelst????. Det samme sker når jeg fjernbetjener fra computeren og samtidig “Crascher” ascom-programmet og genstart er nødvendigt.

Alle stik er gennemgået, der er strøm på, opstart og genopstart af “håndkontrollen” er foretaget mange gange. Hvad sker der Angry

bwinkler2009-04-04 10:26:06

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

2 ting der skal ses efter…
        1 Check for løse forbindelser, vrid lidt i dem og se efter en reaktion,,,
        2 Check din håndkontrol for sidst nye update..

bwinkler
        Deltager
          • Nova

Hej TommyF

Tak for dit svar,Thumbs%20Up opdatering?? er det fordi den “gamle” har fået en fejl, sådan lige tilfældigt eller er det et kendt problem der dukker op. Jeg ved ikke om jeg selv kan finde ud af at opdatere fra internettet, der er da en fin beskrivelse i manualen, meeeenDisapprove

joergen.k
          Deltager
            • Nova

prøv at kikke på strøm stikket den har også drillet migCry

den er nu fikseret under brug, ledningen forstås

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Ja, det skulle stå i manualen, og skal følges for at updaten skal funke.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Ascom,, det må ikke crasche, så har du nogle interrupt eller driver problemer,, det skal bare køre som normalt..

bwinkler
                Deltager
                  • Nova

Hej Alle

Jeg forsøger at følge jeres råd, med strømstik og uploadning, så kommer jeg igen og fortæller om det var det, foreløbelig mange takThumbs%20Up

k_holst
                  Deltager
                    • Nova

Når du lægger ny firmware i håndkontrollen, skal du have lidt tålmodighed! Det tager 20-30 min. (bare lige så du ikke tror det er gået galtSmile)

bwinkler
                    Deltager
                      • Nova

Hej Kim m.fl.

Gode nyheder

Jeg fandt ud at at opdatere håndkontrollen og minsanten om ikke alle unoder var væk. Det er da sjældent at problemerne bliver løst så let, det er jeg i hvertilfælde ikke forvendt medErmm.

Men mange tak til jer alle for interessen, det var rart. Men hvorfor mon sådanne problemer opstår sådan lige ud af den blå luft er vel et godt spørgsmål, men jeg vil da huske at opdatere eller geninstallere hvis et lignende problem her opstår igen, men desværre sker der nok noget helt andet

Det ser ellers klart ud her til aften, så jeg skal ud og optage billeder af månens kratere samt evt. nye optagelser af Saturn.
                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'EQ6Pro systemfejl eller???' er lukket for nye svar.