Eq6pro guiding error

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Eq6pro guiding error

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af allan_razz. This post has been viewed 29 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

allan_razz
    Deltager
      • Moon

Jeg søger nogle forslag til afhjælpning ved guiding error. Montering er opstillet lige efter bogen – polaris er hvor den skal værer men ved 30 sec expo kan jeg se ved forstørrelse af billede at stjerne driver en lille smule. Denne drift bliver jo kun størrer ved 5 min expo. Har flere gange gentaget aligment af montering med samme resultat. Jeg er efterhånden kommet til det resultat at denne drift må skyldes en dårlig timing i motor styringen.

Har guide scop sammen med qcam og PHD men der er jo ingen grund til at få en dårlig start på det hele. Nu har jeg kun et halvt år på bagen med hensyn til astro foto så evt foreslag modtages gerne hvad der kan være galt.

Allan

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Har du prøvet drift align?
        Ved mindre god pol align for man hurtigt aflange stjerner.
        I det tilfælde passer det meget godt med de 25-30sek, ved perfekt pol align kan du få helt op til 120sek med stort set runde stjerner, MEN så skal balance være ok og intet holde i monteringen, ledninger osv….

morten
        Deltager
          • Super Nova

Drift med eller uden guiding?

1) uden guide, det er normalt for en EQ6, eller enhver ikke-driftalignet montering, som Tommy skriver.

2) med guiding. Det kan være en række ting. Flex er et hyppigt problem, forkerte parametre, måske men phd’s default er ret robustmorten2013-07-10 22:03:31

allan_razz
          Deltager
            • Moon

Hej.

Efter et X antal timer om aften er problemet løst så med guiding er der

ingen drift – finde runde stjerner over 20 min.

Om ikke andet er der noget teknik som er blevet indøvet og huskes for livet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Eq6pro guiding error' er lukket for nye svar.