EQ6PRO design fejl!!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR EQ6PRO design fejl!!

• Dette emne har 34 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af kubach. This post has been viewed 1076 times
Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Forfatter

mkh
      • Asteroid

Jeg har ikke en EQ6,men en lxd75,og en EQ5,med den samme skavank.Problemet ligger i,

at anlægsfladen på bagsiden,af den tap,skruerne spænder imod,næsten ligger i en vinkel

på 45 grader, i forhold til skruen som tvinges nedad,og bøjer.Jeg har løst det,ved at lave

en trekant af alu,i samme bredde som tappen,og hvor anlægsfladen står lodret,når ra aksen peger 55 grader op.Den er fastgjort med en 6MM skrue igennem,og noget epoxylim,og så er der limet et stykke 1mm rustfri plade,på anlægsfladen.Det funker.Thumbs%20Up

Mvh

Mogens

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Lige min tanke også, har dog ikke skildt min eq6 ad endnu, er den svær at komme ned til???

mkh
          • Asteroid

Hvis den er lavet ligesom eq5 og cg5,så kan du fjerne de to runde navne skilte,og komme til

at fjerne bolten,og så løfte hele herligheden ud.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Er startet på jobbet igen, fik ordnet de bolte? Mark

kubach
            Deltager
              • Super Giant

Hej Tommy,

Jeg fandt en 10mm gevindstang jeg har brugt til min opstilling i haven. Jeg byttede om på de medfølgende skruer og satte gevindstangen ind i nordsiden med 3 møtrikker. Jeg har ingen bil så det er kun i weekenden at jeg kan komme i byggemarkedet. Lige nu har jeg ikke problemer med opstillingen, bare jeg ikke spænder sydbolten for megetConfused.

kubach2008-12-04 17:56:31

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
            • Emnet 'EQ6PRO design fejl!!' er lukket for nye svar.