EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…

• Dette emne har 173 svar og 26 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af in-wonder. This post has been viewed 6410 times
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 174 i alt)
  • Forfatter

ovec
    Deltager
      • Giant

Hej Madsen

Jeg er interesseret i at være med på en bestilling, vil gerne have et helt sæt.

Hvad vil du selv bestille: 47/12 eller 60/15, og hvad med kommentaren fra Jens Jacobsen om evt at få en rem med lidt større længde?

Mvh

Ove

Anonym
        • Nova

Hej Ove!

Jeg tænkte jeg ville bestille 47/12 med lidt længere rem. Hvis Jens eller Finn har nogle anbefalinger til længden, så hører jeg gerne
        Jeg har dog stadig ikke haft held til at få deres hjemmeside til at virke, men jeg vil prøve at skrive til dem. Jeg ved ikke om det kan betale sig porto- og gebyr-mæssigt at skulle sende internt i DK og overføre via netbank, medmindre du vil tage chancen at jeg sender det til dig som almindeligt brev. Der er vist også noget med mængderabat, så jeg prøver lige at snakke med dem, så vender jeg tilbage. Er der andre som skal være med?
        Mvh
        Søren

madsen2013-05-14 12:18:17

Anonym
          • Nova

Hej!

Det koster £50 at få sendt nogle remtræk fra HPC, så hvis der er nogle som har planer om at købe i den nærmeste fremtid kunne vi med fordel bestille sammen og spare lidt porto. Der er også en mindre mængderabat vi kan drage fordel af. Send mig en PM hvis du vil være med i en bestilling

Mvh
          Søren

Anonym
            • Nova

Hej igen!

Jeg fandt en ungarnsk og en østrisk hjemmeside som sælger remtræk til EQ6:
            Det ligner at de er “plug’n play” og så vidt jeg kan tælle er der 47 tænder på de store hjul. Nogle som tør at bestille? LOL
            Mvh
            Søren

madsen2013-05-15 20:53:12

John
            Deltager
              • Nova

Hej

jeg må lige være sikker inden jeg evt. bestiller. Jeg ser at bæltet fra “HPC gears “47/12” kun er 4mm bredt – er det ikke rigtigt?

mvh John

ovec
              Deltager
                • Giant

De østrigske og de ungarske løsninger er interessante fordi man ikke selv skal lave udboring af tandhjul og afdrejning af bagsiden. Til gengæld ved vi ikke noget om kvaliteten. Men jeg ville tro, at den er OK.

Prisen er 930-960 kr. Dette skal sammenlignes med en pris på dele fra HPC på omkring 400 kr + forsendelse.

For mig vil det være en løsning hvis jeg ikke kan finde nogen til at dreje hullerne op og bagsiden af det store hjul af.

Mvh

Ove

John
                Deltager
                  • Nova

Ove – hjulene fra HPC er 15mm brede og det er derfor ikke nødvendigt at tage af dem. HPC borer dem også op mod et mindre tillæg!

Anonym
                    • Nova

Så vidt jeg kan regne ud koster det 60 GBP for et sæt plus 50 GBP i fragt ved HPC, det giver for et sæt ca. 1000 kr. Og så skal man selv modificere dem så de passer. Så det er et spørgsmål om ungarens kvalitet er god og hvad de skal have i fragt. Hvem vil være forsøgskanin? LOL
                    madsen2013-05-16 14:31:42

John
                    Deltager
                      • Nova

jeg købte faktisk et sæt 48/12 fra motionco.co.uk. Jeg allierede mig med en “ægte” metaldrejer til at bore hullerne op. De store til 12mm gik fint, men de små der skal bores fra 3 til 5 mm er så spinkle i godset, at de ikke kan holde sammen og og er totalt ubrugelige. Han sagde det var en meget ringe kvalitet. Jeg har efterfølgende læst at andre desværre også har gjort samme erfaring!

hilsen John

John
                      Deltager
                        • Nova

jeg tror jeg bestiller dette fra HPC. Jeg vil gerne stadig kunne bruge håndkontrollen, så derfor er det blevet denne løsning. Det bliver små 700 kr. og så er hjulene boret op så de passer!

Anonym
                          • Nova

Er det fra HPC?

I det “tilbud” jeg fik for 2 dage siden skulle jeg betale £50 for forsendelse! Har du et navn på den du mail’ede med? Så kan vi andre måske få det til samme pris og så er der ingen grund til at bestille sammen…

ovec
                          Deltager
                            • Giant

Hej John

Er dit tilbud fra HPC fra hjemmeside, fra mail eller fra et brev? Jeg synes ikke at deres hjemmeside er let at orientere sig på! Kan man købe dem direkte med VISA kort?

Mvh

Ove

OveC2013-05-16 22:35:21

mogenskh
                            Deltager
                              • Main Sequence

Hej

Jeg lavede remtræk på min HEQ5 for et halvt år siden,og købte hjul

og remme hos beltingonline.co.uk.De var vældig hjælpsomme,og hjulene

kunne leveres med valgfrie hulstørrelser,og jeg mener,at jeg kom af med ca.49£ for hjul og remme.

Mvh Mogens

Anonym
                                • Nova

Hej Mogens!

Var det 12/47 ? De har vist ikke 47 tands hjul på deres hjemmeside…
                                Mvh
                                Søren

John
                                Deltager
                                  • Nova

Jeg skrev til HPC på denne mailadresse “sales@hpcgears.com” hvor jeg specificere hvad jeg havde brug for.

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 174 i alt)
                                • Emnet 'EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…' er lukket for nye svar.