EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…

• Dette emne har 173 svar og 26 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af in-wonder. This post has been viewed 6407 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 174 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

227s og 332s kunne jo være et stift kabel…

Ellers flot kurve Thumbs%20Up

paul
        • Nova

Leif Hugo wrote: nu kører det perfekt!!!

Hello!

Det lyder godt

Alle monteringer burde vel være født med remme og stor udveksling før snekken når man således kan fjerne højfrekvente forstyrrelser og når det mere handler om at designe rigtigt end om prisen på en rem og remhjul.

Det ser ud til de har lært lidt med den nye EQ6 og EQ8.

I skulle vel ikke stadig ligge inde med nogle partnumre på remhjul og remme til 15/60 løsningen? går ud fra i har handlet hos motionco?

På forhånd tak!

paul
          • Nova

Mit forkromede øjemål siger at der er ca. 50mm mellem de to aksler på stepper motoren og ormen, hvorfor delene herunder måske passer?

Men det ville jo være rart lige at få bekræftet at det er de samme dele i andre har købt.

BMXL090 x 2

PL015AL x 2

PL060AL x 2

http://www.motionco.co.uk/cd_calc.php?length=BMXL090&pulley_one=PL015&pulley_two=PL060&submitted=2&tooth_type=2.032

Anonym
            • Nova

Kan i bruge SyncScan kontrollen med denne remtræk modificering?

jens.jacobsen
            Deltager
              • Neutron star

Hej Søren.

Synscan virker kun med den originale 47:12 udveksling. Alt andet kræver custom udvekslingsmuligheden der er i EQMOD. Med mindre der er noget jeg har misforstået?

Men man kan faktisk få bæltedrev i 47:12, det er der en henvisning til her:

http://www.morningstarobs.com/belt-drive-mod.html

Jeg har en bestilling afsted på otte sæt, dvs til fire opstillinger.

HPCGears er vældig flinke, du kan roligt maile dem.

mvh
              Jens

paul
                • Nova

Hej Madsen!

Hidtil har håndkontrollen kun understøttet original gearingen på 3.92:1, så med mindre der er kommet en opdatering til håndkontrollen så den også kan understøtte andre udvekslinger skal du nok ikke regne med at den understøttes.

Anonym
                  • Nova

Ok, jeg ved ikke helt hvad den bedste løsning er på mit problem: En gammel ikke-GOTO EQ6, som skal opgraderes med GOTO og meget gerne remtræk. Syntes ikke det giver mening at købe en SynScan upgrade hvis den ikke understøtter remtræk af anden gearing eller hvis den originale gearing er meget dyr. Hvad gav du for et sæt, incl porto osv Jens?

Måske er der nogle som vil lave en sam-bestilling hos HPCGEARS for at spare porto osv?

Er der nogle som laver EQMODs med motor og alt andet som bare er til at sætte i en gammel EQ6 ligesom SynScan upgraden?

madsen2013-04-26 17:51:26

leif.hugo
                  Deltager
                    • Nova

Hejsa

Undskyld mit sene svar
                    Paul:
                    Jep – det er de rigtige partnumre du har fat i:
                    BMXL090 x 2
                    PL015AL x 2
                    PL060AL x 2
                    Madsen:
                    Jeg bruger altid EQMOD, så den ændrede udveksling betyder ikke noget for mig.
                    Prisen for et sæt 15/60 hos Motionco er ca. 400 DKK

paul
                      • Nova

Tak for info Leif Hugo, så er det jo bare at klikke dem ned i indkøbskurven

ovec
                      Deltager
                        • Giant

Det ser virkelig lovende ud. Men jeg har nogle spørgsmål.

Hvis man kører med 15:60 gearing i stedet for 12:47, så må der vel være et sted i EQMOD man skal skrue på nogle tal? Hvor!

Det kræver endvidere at man skal tage nogle mm (3 eller 4?) at tandhjulene (kun de små?). Det kan vel kun laves med professionelt udstyr??

Hvad er en dremmel??

400 kr for et sæt er da ren foræring. Desværre er jeg bange for, at jeg ikke lige kan lave det på mit køkkenbord.

Mvh

Ove

OveC2013-04-27 20:38:25

leif.hugo
                        Deltager
                          • Nova

Hej Ove

Et stykke nede i denne tråd kan du se hvordan man sætter EQMOD op:
                          Tandhjulene skal modificeres – både store og små – de store bores ud til Ø12 og drejes 4mm af på tandhjulssiden, som Kim viser højere oppe i denne tråd, de små udbores til Ø5.
                          Og ja, der skal en drejebænk til for at tilpasse tandhjulene.
                          Her er et link til en dremmel:

Anonym
                            • Super Nova

Hej – jeg har vist billedet af min AZ-EQ6 i Pauls lignende tråd, men vil også godt sætte det ind her, så i kan se sammenligningen til det fabriksfremstillede. Hos mig fungerer det super sammenlignet med alt andet jeg har haft! Jeg synes der jævnligt snakkes om tandhjul, men er de ikke helt væk når man kører med remtræk. På min AZ-EQ6 sidder det lille remdrev direkte ind på på motorakslen. Men hvorvidt motorerne er de samme som i den alm. EQ6 ved jeg ikke. Her kaldes de hybridmotorer!

Mvh.

paul
                              • Nova

OveC wrote:

Det ser virkelig lovende ud. Men jeg har nogle spørgsmål.

Hvis man kører med 15:60 gearing i stedet for 12:47, så må der vel være et sted i EQMOD man skal skrue på nogle tal? Hvor!

Det kræver endvidere at man skal tage nogle mm (3 eller 4?) at tandhjulene (kun de små?). Det kan vel kun laves med professionelt udstyr??

Hvad er en dremmel??

400 kr for et sæt er da ren foræring. Desværre er jeg bange for, at jeg ikke lige kan lave det på mit køkkenbord.

Mvh

Ove

Hej Ove!

Har netop talt med Jack (alphageek) der sælger et kit til RA og DEC akslen for 110 pund så du ikke behøver at bekymre dig om forarbejdning af remhjulene…dog formoder jeg fortsat man skal fjerne lidt materiale i selve huset for at lave plads til 60T hjulet.

Motionco delene skulle være ok, men de skal forarbejdes, og hvis man ikke får lavet hullerne præcist introducerer man en ny PE frekvens på 1/4 snekke frekvens….dog en frekvens der nok helt eller delvist kan guides væk.

SKF lejer er det alphageek anbefaler hvor snekke lejerne måske er de vigtigste.

ovec
                              Deltager
                                • Giant

Tak for det

Men jeg får brug for et link, kender hverken Jack eller alphageek.

Mvh Ove

paul
                                  • Nova

Alpha geek (Jack)

Leif Hugo og Bandit, håber det er ok vi skriver videre i jeres tråd.Paul2013-04-28 18:57:55

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 174 i alt)
                                • Emnet 'EQ6Pro-Belt_Drive-SKF_bearings…' er lukket for nye svar.