EQ6 tumpe kalder

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR EQ6 tumpe kalder

• Dette emne har 6 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år siden af Rudi. This post has been viewed 238 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Nicolaj
    Deltager
      • Giant

Jeg har en EQ6 Pro jeg skal have afprøvet men ved ikke meget om den. Heldigvis er der mange herinde der er superbruger så jeg håber på et svar.

Spørgsmålet er i al sin enkelthed hvordan man bruger håndkontrollen til at køre rundt på himlen? Jeg kan kun få den til at gå til bestemte objekter og finjustere med piletasterne. Jeg kan også lave alignment men så er det je ggår i stå.

Hvordan får jeg den til at kunne bruge piletasterne til at køre et andet sted hen?

Jeg har en lille opgave der skal løses hvor jeg blot skal have spændt et DSLR kamera på og tages nogle ultra wide field billeder af diverse områder på himlen.

På forhånd tak

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

mhansen
      Deltager
        • Nova

Der skulle gerne være en tast hvor du kan vælge hastigheden. Jeg kan ikke helt huske om det er 8 eller 9, men her skulle du så kunne vælge imellem 1 og 9 i hastighed. Der er en konverteringstabel som du kan bruge, men grundlæggende er 1 den laveste hastighed og 9 er fuld.
        Det er så vidt jeg husker det. Jeg har en EQ6, men har ikke brugt SynScan kontrollen i lang tid.

denjnie
        Deltager
          • Planet

Hej Nicolaj.

Tryk “2” (Rate), efterfulgt af hastigheden, f.eks. 5

Hastighederne 0-9 svarer til multipla af jordens rotationshastighed. 1=1, 2=8, 3=16, 4=32, ….

Nicolaj
          Deltager
            • Giant

Tak for hjælpen begge to – det virker 🙂

Næste spørgsmål – hvordan laver man hul i skyerne så man kan se stjernerne?

God weekend

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Ved at flytte sydpå.

Thomas, BornholmAstrojensen2017-02-17 10:23:41

clauskaf
              Deltager
                • Nova

Hvor langt sydpå?….

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Eller blot 3-5 km – opad

/Rudi B. Rasmussen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'EQ6 tumpe kalder' er lukket for nye svar.