EQ6 og periodisk fejl

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER EQ6 og periodisk fejl

• Dette emne har 18 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 10 måneder siden af nive. This post has been viewed 672 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Kan man ikke sætte/ændre gearingen I håndkontrollen? Belt-mod gav rigtig meget på min lxd75, men det var nok mest fordi tandhjulene var skæve fra fabrikken…

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hejsa.

Lige en opdatering på problematikken omkring periodisk fejl.
        Jeg har kigget lidt mere på mine optagelser, og perioden ser ud til at være mere forbundet med de mellemtandhjul der er mellem motoren og snekken. Perioden er for hurtig. En nærmere vurdering af tandhjulene og deres noget primitive montage kunne godt pege i den retning. Tandhjulet på snekken er desuden det originale kinesiske, 10 år gammelt. Suk.

Så jeg googlede ligt, vel vidende at udskiftning med bæltedrev ville gøre håndkontrollen ubrugelig, så det var jo heller ikke smart. Jeg fandt så denne:
        http://www.morningstarobs.com/belt-drive-mod.html
        Dette er faktisk en bæltemodificering der holder det rigtige omsætningsforhold! The best of both worlds!
        Jeg skrev så til HPC gears, http://www.hpcgears.com/ med mine ønsker, og de svarede i løbet af et par timer! Hurtigt. De havde kun 1 stk 47 på lager, så der er to ugers leveringstid på sættet, men det gør jo ingenting. Jeg bestilte et sæt min EQ6, med to remme, to 47 tands tandhjul og to stk 12 tands, som angivet i artiklen. Jeg har selv en lille drejebænk, og har rival’er til at lave hullerne med.

Prisen på sættet inklusiv levering og engelsk moms er £85, måske lidt dyrere end hvis man bruger et 48/12 tandsæt. Men jeg syntes det er umagen værd at man kan bruge håndkontrollen bagefter…. Bliver spændende.

mvh
        Jens

paul
          • Nova

Super info, vi er mange der spændt venter på en upgrade der kan fjerne alle de små hurtige PE udsving.

Med EQ mod kan man guide og afspille PE kurve samtidig, så hvis man kan få fjernet de små hurtige ryk burde man i vindstille kunne få EQ6 til at yde rigtig godt.

nive
          Deltager
            • Super Nova

Det bliver spændende Thumbs%20Up

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'EQ6 og periodisk fejl' er lukket for nye svar.