Eq6 kontrol

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af tommyf. This post has been viewed 294 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Er ski nødt til at spørge her, min håndkontrol(HK) driller igen, den har gjort den uregelmæssigt siden jeg fik den, men nu her til aften har jeg fået nok, drilleren er at den uden hvad jeg kan se pludselig kører i samme retning som sidste trykte pil, MEN altid kun i side retning RA, har aldrig oplevet det i DEC.

Det sker altid efter jeg har trykket på eks pil op/ned og SAMTIDIG trykker på enten piv øst/vest, jeg kan sikkert nok fremprovokerer fejlen hvis ønskes.

Så forsætter den i samme retning med valgte speed, trykker jeg så på modsatte pil, så kører den så den vej, uden stop 🙂

Jeg kan ikke stoppe den igen, nogle gange ja, men som regel nej, den stopper kun hvis jeg tager strømmen og jeg skal starte forfra, i bar iretartion hev jeg stillet ud af HK mens den kørte og den forsatte ski.

Hvad skal man gøre ved det før den ender i kødhakkeren, det er tæt på…Wink

bjoern.andersen
        • Main Sequence

hej,

Det er nok den samme håndkontrol som kommer med EQ5PRO SYNSCAN Ikk*. Jeg lærte jo ved jeres venlige hjælp hvordan jeg skulle få min til at virke, og specielt det der med opgradering fra firmware 2.2 til 2.23 viste sig at være noget problematisk, og jeg har “genopgraderet” 2 gange før det virkede ordentligt. Jeg så lidt det samme med piltasterne, d.v.s at når man trykkede f.eks på venstre pil, kunne den finde på at fortsætte nogle sekunder efter at knappen var sluppet.

Jeg kørte så opdateringen en gang til men med en lavere Bautrate (9600 (COM 4 porten stod til 57600 bps), og selve opdateringen tog ca. 15 minutter. Efterfølgende har jeg ikke fundet fejl på tasterne.

(Om det har noget med dette at gøre ved jeg ikke, men det er da et forslagSmile)

PS: I en anden tråd diskuteres et problem med at Meade og Celestron håndkontrollerne “dør af kulde”. Hvilke erfaringer har brugere af EQ5PRO OG EQ6PRO SYNSCAN typerne???

tommy.frank
          • Super Giant

Jeg har prøvet det samme Tommy, men vist i mindre grad end dig. Har ikke drillet siden jeg opdaterede til 3.22.
          Krystallerne flyder lidt trægt v/-5 men ellers intet.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Ok, har hentet 3.22, men kan ikke lige få connectet til HK, jeg kører ellers gennem den PCM/seriel kort jeg normalt bruger, er det ikke bare at sætte strøm til og KUN bruge den lille stik, man skal vist ikke bruge det store seriel stik som normalt sidder i mounten, vel.

tommy.frank
              • Super Giant

Kun det lille!

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Ja, læste det i manualen, godt man har en, prøver nu at kører 3.23 ind, tager meget lang tid, omkring 50min
                TommyF2009-01-13 18:46:57

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Eq6 kontrol' er lukket for nye svar.