EQ5 Upgrade

• Dette emne har 19 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 7 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 171 timesjensen. This post has been viewed 171 timesnova. This post has been viewed 171 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

bjoerk.jensen.nova
    Deltager
      • Giant

Trådlæse netværksløsninger er ikke noget der tiltaler mig i dette tilfælde.

Direkte kabler er nu engang nemmere at fejlsøge på når det driller. Og som Johannes nævner er der lige noget med overførsels mængden der ikke helt er oppe på niveau med kablerne endnu.

Jeg “nøjes” med den gamle kabelløsning. Når Nikon D800 leverer et raw billede skal der mindst 38mb gennem kablet i en fart 🙂

Clear Sky’s

bjoerk.jensen.nova
      Deltager
        • Giant

Endnu en test her til aften.

Det nye kabel fra LINDY virker fint. Fjernstyring af mount kører. Billeder kommer også ind, så der er fint hul igennem. Ok, – ja, det er jo ikke stjernelys der er kommet ind – men lidt måne og blå himmel 🙂

alan
        Deltager
          • Super Giant

Jeg melder tilbage om den trådløse enhed, når jeg får den testet. På kassen står der 1000Mbps, det var der fik mig til at købe enheden. Men papir er taknemmeligt, og jeg har selv min tvivl om det kan bruges.

Mvh Alan

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

Jeg bruger som tidligere nævnt her i forummet denne her:
            http://www.silexeurope.com/en/home/products/usb-device-servers/sx-ds-3000wan.html

Det virker fint, men kan dog kun anbefales, hvis man kender til netværksteknik. Hvis man er helt blank på dette, kunne jeg forestille mig, at det kan være en udfordring at få det til at virke hver gang.
            Den kan også bruges via Wi-Fi. Dette har jeg hidtil ikke fået til at virke ordentligt med mit guidecam. PHD går simpelthen kold når den skal hente billederne. Så vidt jeg kan bedømme, har det ikke noget med manglende overførselshastighed at gøre, men snarere for lange svartider på netværket.
            Men jeg har lige anskaffet et nyt, professionelt, Wi-Fi system (https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/), hvor en foreløbig hurtig test ser meget bedre ud. Jeg vil dog ikke komme med en anbefaling, før jeg har prøvet det fuldt ud.

bjoerk.jensen.nova
            Deltager
              • Giant

Jeg ser frem til at læse om jeres erfaringer mht trådløs netværk.

For mit vedkommende er der nu installeret 10m aktiv usb fra gæsteværelse ud til søjlen i haven. Alt kører som det skal med undtagelse af guideren.

Det lille QCAM5 kan ikke lige finde et mount at styre, – så der skal lige kigges lidt på softwaren.

Clear Sky’s Bjørk Jensen ***nova2015-07-19 16:21:31

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'EQ5 Upgrade' er lukket for nye svar.