EQ2 montering som sprekker

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? EQ2 montering som sprekker

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af sten. This post has been viewed 223 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

sten
      • Giant

Hei, Jeg har lyst til å spørre alle dere som har eid eller eier en EQ2 eller en EQ1 montering om dere noen gang har opplevet at skrufestet på støttebenet har sprukket? Dette er i plast og har sprukket for meg to ganger på to ukerConfused Det er viktig med tilbakemeldinger slik at hvis det er et problem så må vi fortelle leverandørene at di må finne på noe annet. Det kommer flere Hobbyastronomer etter oss som må slite med det samme. Det vil tjene leverandørene også på sikt.

Mvh Sten

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Plast er generelt noget møj på monteringer, især når der er frost.

sten
          • Giant

Ja, enig. Det er ikke bare det at det er plast, men det er simpleste plastikk som finnes. Det sprekker ikke når jeg skrur, men når jeg flyttet litt på stativet. Det står jo i manualen at det ikke skal skrues for hardt så jag har vært meget forsiktig. Jeg skjønner ikke at det går ann og selge slik dårlig kvalitet selv om det er billig. Det er jo ikke alle som har penger til en HEQ5 montering i første omgang.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'EQ2 montering som sprekker' er lukket for nye svar.