Endnu et observatoriebyggeri

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Endnu et observatoriebyggeri

• Dette emne har 37 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 6 måneder siden af denjnie. This post has been viewed 1017 times
Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter

denjnie
    Deltager
      • Planet

Jeg har modtaget skinner og hjul, og tagkonstruktionen kan påbegyndes

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Det ser godt ud Jens, og hvis du slet ikke kan få hold på den der drænspade, så mangler jeg lige en 15 meter rende til strøm

/Rudi B. Rasmussen

denjnie
        Deltager
          • Planet

Spær og rulletagskonstruktion er på plads – nu mangler jeg bare at få tag på.

Jeg er overrasket over hvor let det kører. Godt nok er tagets fulde tyngde ikke på endnu, men lige nu, kan det flyttes med en finger

Nicolaj
          Deltager
            • Giant

Ser sk…. godt ud! Glæder mig til at se de i morgen.

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

jens.jacobsen
            Deltager
              • Neutron star

denjnie wrote: Spær og rulletagskonstruktion er på plads – nu mangler jeg bare at få tag på.

Jeg er overrasket over hvor let det kører. Godt nok er tagets fulde tyngde ikke på endnu, men lige nu, kan det flyttes med en finger

Hvis det skulle blive for tungt, er det jo ofte brugt med en kontravægt, dvs f.eks en spand med beton der hænger i en wire. Den kan hjælpe med at hive taget frem og tilbage.

mvh
              Jens

denjnie
              Deltager
                • Planet

Update: Så kom der tag på – og heldigvis inden en regnfuld uge

denjnie
                Deltager
                  • Planet

Siderne er kommet på og det begynder at ligne noget. nu mangler der blot den indvendige indretning

denjnie
                  Deltager
                    • Planet

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
                  • Emnet 'Endnu et observatoriebyggeri' er lukket for nye svar.