Endnu en NGC7023

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Endnu en NGC7023

Viser 13 indlĂŠg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Anonym
      • Super Nova

SĂ„ mĂ„tte jeg bare prĂžve igen med NGC7023. Denne gang med samlet 5 timers eksponering fordelt med 5×15 min. i L+R+G+B. Kamera Qcam9 med 1×1 binning gennem TOA 130. Baaders Interferensfiltre er gode, men dog ikke sĂ„ 100% komafri som pĂ„stĂ„et. Det kan man godt leve med, nĂ„r det trods alt ikke er vĂŠrre end dette. Stacket i Deepskystacker og color-alignet i Maxim. Efterbehandlet i photoshop.

Mvh.

johannes2009-10-22 10:12:47

michael.bertelsen
      Deltager
        • Nova

Wau den er god JohannesThumbs%20Up

outlook
        Deltager
          • Super Nova

NGC7023 har fÄet den eksponering den fortjener! Faktisk meget interessant objekt.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

wieben
          Deltager
            • Nova

Hej Johannes,

Tak for sidst. Flot billede. Godt med den ekstra tid. Det er en fĂŠtter der krĂŠver noget tid.

Eneste kritikpunkt er at dele af billedet virker en smule kornet, men det kan vĂŠre det bare er billedkomprimeringen.

Anonym
              • Super Nova

Hej Heine.

Tak for roserne. Som du kan se, har jeg nu udskiftet billedet med en lidt bedre stÞjbehandling pÄ, samtidig med at jeg har sat lidt mere farver pÄ stjernerne og fjernet lidt koma.

Mvh.

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Fremragende Johannes. Lang tid betaler sig. Men hvad mener du med at filtrene ikke er komafri?

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Johannes

Flot Iris.- Har du brugt 1.25 eller 2″ Baader-filtre?-Det er jo et “stort” kamera.

Anonym
                    • Super Nova

Tak for de pÊne ord. Jeg ved ikke om ordet koma, er det rette ord her, eller om ordet halo er bedre. Jeg tror helt sikkert, at det er de bedste filtre Baader har lavet til dato, men lidt spejlende belÊgning er der stadig pÄ dem. Det kan vel derfor ikke helt undgÄs, at der fremkommer lidt genspejling af lyse stjerner mellem linser og filteroverflader, isÊr hvis de er tÊt pÄ hinanden. Reduceren sidder kun fÄ cm. foran filteret, og det gÞr kameraets beskyttelsesglas jo ogsÄ. Eftersom kameraet krÊver to tommer filtre, kan jeg godt betro jer, at man kunne fÄ meget dslr, for de 10 forskellige filtre jeg nu har! Alligevel tror jeg pÄ investeringen, isÊr nÄr jeg for alvor skal i gang med smalbÄndsoptagelserne.

Mvh. johannes2009-10-22 11:53:16

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

NĂ„h haloer, ja det burde jeg da selv have regnet ud Clown. Ja det er nok svĂŠrt at lave filtre der er helt fri for haloer under alle forhold.

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Den er dĂŠlmen pĂŠn, dejlig tĂ„ge, den skal prĂžves en dag, mangler bare en stĂžrre chip….

timo
                        Deltager
                          • Giant

Johannes,
                          det Àr en flott bild av Iris !
                          Den mörka nebulositeten Àr lite kornig men det kan du fÄ bort om du vill.
                          Jo, jag har ocksÄ Baaders nya filter men min reducerare sitter 10 cm frÄn filtren och dÄ fÄr jag nÀstan ingen halo alls. Lite halo blir det nog alltid som Jesper sÀger men det kan man reducerare direkt i den fÀrgkanalen som man fÄr mest halo i. AlltsÄ före du kombinerar fÀrgkanalerna RGB. (Om nu det Àr dÀr din halo finns.)
                          Timo

jnielsen
                            • Planet

Hej Johannes,

Det ser superflot ud. Er det noget vi skal kigge pÄ ved nÊste Foto-sceance ??

Anonym
                              • Super Nova

Hej Jes.

Ja det var faktisk min tanke!

Vi ses
                            Viser 13 indlĂŠg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Endnu en NGC7023' er lukket for nye svar.