Endnu en klar aften og jeg har tid

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Endnu en klar aften og jeg har tid

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 10 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 86 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Så tager vi en tørn mere på Evenkia.

I aften skal vi have dækket et et hul på kurven som vi ikke har observeret. Måne eller ej Angry

Data fra i aftes var nogenlunde, selvom månen stod meget tæt på. I aften er afsytanden størrer så det går nok.

satser på 2,5 times udsnit af kurven med lige meget på hver side af vores hul i data.

Andre der er ude – det er en fin aften og ikke specielt koldt.

kila
      Deltager
        • Super Giant

Hej Frank.

Jeg er også kommet i gang på Evenkia men det er ikke sikkert at det kan betale sig for mig at fortsætte i aften for jeg er nødt til at optage ubinnet og selv der har jeg 18k i baggrunden! Min korte brændvidde samler at for meget spredt lys. Håber at jeres lange kanoner klarer månelyset bedre.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Det er godt at Frank kan tage fra. Jeg kan først i morgen og fredag. Uanset hvad vi har, prøver jeg at få data i kassen…..

mvh
          Jens

kila
          Deltager
            • Super Giant

Nu har jeg rundet 2 timer her i Klokkerholm. Atmosfæren er blevet lidt mere transparent og baggrunden er faldet lidt. Vi må være forbi det sekundære maksimum ved fase 0,35 som vi manglede at lukke. Det efterfølgende minimum forventes 01:52 DST og Evenkia er stadig ca. 35 grader over horisonten.

Er du med endnu Frank?

Frank Larsen
            Moderator
              • Super Nova

Faldt i søvn og har lige været ude og lykke observatoriet. Kontravægten stod lige op. Godt man har trukket kablerne rigtigt og hurra for EQ6PRO der kan.

Jeg vil tro jeg ikke har data efter kl 01:00

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Men er så også ca. 2,5 timer.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Endnu en klar aften og jeg har tid' er lukket for nye svar.