Endelig klart

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Endelig klart

• Dette emne har 44 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af andreas. This post has been viewed 674 timesv. This post has been viewed 674 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Forfatter

ksondergard
    Deltager
      • Giant

Nu er det jo ikke det mest resource krævende software der bruges i obs. så du kunne evt. “nøjes” med en af de nye ultrabærbare… billige og nemme at opbevare….

rigo
      Deltager
        • Super Nova

spare! næææ det var en laptop med alt det gode, til 12kilo for 2år siden. Mennn vega har bare lige glemt at sæt et god USB kort i, fuldstændig langt ude i skoven…

Jo Kent, men ved ikke om man bliver træt af de helt små i længden

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Kan det ikke lade sig gøre at opgradere den???

rigo
          Deltager
            • Super Nova

nej, har prøvet så meget, Det var den gang jeg købte en DSI CAM

ksondergard
            Deltager
              • Giant

Aldi har lige haft en Medion på tilbud, den havde vist alt det nye. Måske du er heldig at der er en Aldi der stadig har en…???

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Jame så er det jo noget MACVÆRK LOL

ksondergard
                Deltager
                  • Giant

Mener at prisen var omkring 4.999,- Kr fr Aldi’s Medion LapTop

k_holst
                  Deltager
                    • Nova

Den første 20 min H-Alpha er lige kommet ind. Der er kommet lidt af den røde udstråling medTongue

Max værdi i kernen af M82 er 10.000 ADU så den kunne sagtens trække længere tid. Der er dog en del ampglow så jeg får brug for nogen gode darkframes, og holder mig derfor til 20 min.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

til den pris er der jo mange… Tror sku lige jeg tager til TJdata imorgen, med PCen, de laver fejlsøgning for små penge, hvis nok 75kr. Og hvis det bare er et eller andet ca500kr så få jeg den fikset, og så laver jeg noget smart (om vinterne) at den stå i flamingokasse med lidt varme i, eller tager den med ind når der vinter.

ville godt lige venter 1-2år med at skifte min egen laptop til en super model, eks. når det nye windows 7 kommer og 4core processorhttp://www.rigorigo.dk2009-02-12 21:36:22

rigo
                      Deltager
                        • Super Nova

k_holst wrote: Den første 20 min H-Alpha er lige kommet ind. Der er kommet lidt af den røde udstråling medTongue

Max værdi i kernen af M82 er 10.000 ADU så den kunne sagtens trække længere tid. Der er dog en del ampglow så jeg får brug for nogen gode darkframes, og holder mig derfor til 20 min.

lyder nice KIM, gider du poste en singel frame

k_holst
                        Deltager
                          • Nova

Jo da!

Her er en rå 20 min H-Alpha frame.

rigo
                          Deltager
                            • Super Nova

sku okay runde stjener på 20min. det køre da hvis helt godt kim

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Kan du se mælkevejen idag ? eller hvor god er himmelen entelige

k_holst
                              Deltager
                                • Nova

Himlen er egentlig ret god, men med noget urolig seeing. Under fokusering med 1 sek expo, svingede FWHM fra 0,9 til 3,5.

mælkevejen ligger på den forkerte side af huset på den her årstid, så den ser jeg ikke før til sommer!

andreas.v
                                Deltager
                                  • Main Sequence

Jeg er lige kommet ind igen, efter en ganske god nat! Sidder lige og ligger sidste hånd på mine skitser.

Sad lige og betragtede måne, som kan krybbende op over horisonten! Ganske betagende!
                                Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
                                • Emnet 'Endelig klart' er lukket for nye svar.