Endelig klart.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Endelig klart.

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 211 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Der skulle jo testes en del kameras og det på en lånt Mak, som ikke er kommet endnu.

Men jeg har jo også lovet at lave et godt billede med lånt newton, som er kommet. Det blev det ikke til, undskyld. Men den fik lov til at træne V-curves, så den nu er klar.

Jeg fik testet noget sjovt, det bedste jeg kunne fokusere med en Bartilov maske var: 4,21″ Med HFD i MaxIm: 3,77″ og via Autofokus: 3,28″.

Så lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke finde ud af hvordan man fokusere, andet end via PC’en. Så derfor er Newton’en nu tilbygget motorfokus.

Fik lavet et M82 med Qcam6 og FS-60, Gain var nede på 23 og jeg kunne ikke komme over 54604 adu. Så det er en for lav gain, skal så bare finde ud af hvordan jeg beregner bedste gain/offset. Men her er hvad der kom ud af 13 x 120sek:

Og her er så 5min af M82 og en masse frost på linsen:

Jeg fik det meste af frosten væk da jeg også fik TÆNDT min DewNot 🙂

Gik så over på M86, og lavde et par 120sek der også:

I mens stod CGE’en og kørte lidt på M63, tænkte at der også skulle være noget til min messier side. Det er bare 5 x 600sek, og 3 x 600sek RGB:

Lover at få lavet et godt billede med den Newton, men ville jo gerne have det bliver en måneløs nat.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Nåja hvis i kan tåle en mere, for lige at se hvad min orginale plan kunne være blevet…

M78 ved nymåne for flere uger siden! Men det blev ikke til noget, så her er 1 x 600 sek LRGB.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Super Michael. Specielt M63 er kanon! Er den med C8’eren?

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Den ruller bare den Cge, py ha, sikke et flot foto, og gang i den som vanligt med 2 scope 🙂

steffan
              • Giant

M63 er et flot objekt, den er nu noteret i min lille bog sådan jeg kan komme forbi den på et senere tidspunkt.

Imponerende du kan holde 2 kikkerter kørende – jeg ville ikke kunne overskue det 🙂

Jeg selv måtte give op idag, var lidt træt fra igår og var ikke alt for motiveret, og når man så har problemer med at finde objekterne bliver man sgu lidt små irriteret. Jeg er åbentbart ringe til allignment.

Mvh steffan

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Takker.

M78 og M63 er CGE, C8 og Sbig.

M82 og M86 er CG5, FS-60 og Qcam6 – Guider Qcam5 på en skywatcher80.

Har også noget måne video jeg vil prøve at finde ud af hvordan man gør med.

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Michael

Flot M63

VH Mogens

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Steffan – Min “rekord” er at have gang i 3 stk på engang. Men mangler ligesom en montering mere… Måske man skulle overveje en CGEM !

Takker mogens. Hvade overvejet at lave en flash der viser hvad jeg gør! Men hold da ferie programmet brokkede sig da jeg ramte 2gb fil under optageslen. Så jeg skal huske at dele det op.

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Som sagt blev det da til lidt extra på M63, så den nu har 16 x 10min Lum, og 4 x 10min RGB:

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Endelig klart.' er lukket for nye svar.