En lille sommerspøg

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC En lille sommerspøg

• Dette emne har 21 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 7 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 1267 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter

mogenskh
    Deltager
      • Main Sequence

Find fem fjl Jeg sætter et link ind,med nogle billeder,der

indeholder nogle fejl.De forestiller en Orion VX6L newton,magen til den

jeg har i ordre hos Orion UK.Der er ingen præmier,kun lidt skæg og blå

briller m.imgur.com/a/gQnAH

mvh

Mogens

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Hvor er linket?

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Jeg fandt det? Det ser sandelig ikke godt ud

mogenskh
          Deltager
            • Main Sequence

Nej vel Jeg fik åndenød,og koldsved,da jeg så det.Sådan

noget sjosk tror jeg ikke engang var gået igennem kvali kontrollen hos SW.

Jeg overvejer at sende linket til Orion,og se,om jeg kan få en kommentar.

Jeg har spurgt dem,om de kunne få den klar,så jeg kunne få den med til starparty,men det kunne de ikke love,da de vægtede kvalitet højere end

fart.MogensKH2016-08-02 19:45:32

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Det ligner noget der har været ude og er kommet retur, håber du får et “jomfruligt” teleskop uden disse fejl

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Sådan en gang makværk må man bare ikke sælge! Hvor er fabrikantens kvalitetsfornemmelse og personlige æresfølelse henne?

Thomas, Bornholm

henrik.schneider
                Deltager
                  • Nova

Mange gode fejl, og nogen af disse kunne drille rigtig meget før de blev opdaget ude i marken.

Hvad er historien bag det teleskop du linker til?

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Sikke noget crap. Der er alt for mange dårlige historier om Orion Optics til at man kan anbefale nogen at købe deres ting. De kan godt lave virkelig fin optik, jeg har selv haft 2 stk som var helt i orden, men man er ikke sikker på at Zygo rapporten svarer til virkeligheden. Mekanisk finish har altid været så som så hos OO, selvom dette eksempel er langt under selv deres standard. Min Skywatcher har langt, langt bedre finish end de to OO’er havde.

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

De Sky-Watchere jeg har haft har også alle haft pæn finish og udmærket håndværk, omend der var mindre designfejl her og der. Det samme gælder GSO.

Thomas, Bornholm

mogenskh
                      Deltager
                        • Main Sequence

Hej Henrik

Jeg kender ikke den eksakte historie,men du kan prøve,at at google

(A closer look to the moon under a clear blue sky )så skulle der dukke

noget op,og hvis du så lige kunne repetere for mig,hvordan jeg lægger

et link ind,så vil det være super MogensKH2016-08-02 22:09:18

astrojensen
                        Deltager
                          • Neutron star

Du skal skrive URL foran og /URL bagved linket. Begge URL tekster skal være omgivet af firkantede paranteser. Sådan her: [xyz]link[/xyz] Skriv URL istedet for xyz.

Gør du det samme med en webadresse på et billede, så skriv IMG, så kommer billedet frem i indlægget. Skriver du quote eller QUOTE, så kommer det ind i mellem til at stå i et citatvindue.

Thomas, Bornholm

mogenskh
                          Deltager
                            • Main Sequence

Tak Thomas

henrik.schneider
                            Deltager
                              • Nova

Fandt det Mogens – det er godt nok noget sjusk – utroligt dårlig håndværk, eller bare noget “jap-værk”

Link til historien er her: https://m.reddit.com/r/astrophotography/comments/4o0uqb/a_closer_look_to_the_moon_under_a_clear_blue_sky/

(Thomas – tak for hjælpen)

mogenskh
                              Deltager
                                • Main Sequence

Det er under alle omstændigheder elendigt håndværk,og burde slet ikke

komme over disken.Det var fint,at du fandt linket 😁 det kan være jeg

er lidt fattesvag,men kan du prøve,at skrive ned,hvordan jeg udfylder

de to klammer med Url.

Mvh

Mogens

jesper
                                Deltager
                                  • Neutron star

Det letteste til billeder, links etc er at gå ind i den store svar editor (pil op til højre ikon) og bruge ikonerne.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
                                • Emnet 'En lille sommerspøg' er lukket for nye svar.